جلسه شورای اقامه نماز و شورای سیاست گذاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی گلستان امروز برگزار و در این جلسه ۲۰ مصوبه تصویب شد.

برگزاری اجلاس استانی نماز با موضوع «نماز، نسل نو و رسالت ما» در رامیان، برگزاری همایش «مهدویت، محور وحدت در مذاهب اسلامی» در گلستان، تقویت نهضت مسجدسازی و نمازخانه‌های بین راهی، تاکید بر عملی شدن سند تحول نماز و برگزاری دوره‌های آموزشی مربیان و اساتید، از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در این جلسه گفت: همه تکالیف الهی مهم است، اما نماز جایگاه ویژه‌ای دارد و هیچ کدام به اندازه این فریضه الهی نیست.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: نماز واجبیست که همه را مشمول می‌شود چرا که مهمترین هدف بعثت انبیا همین رابطه انسان با خداست؛ مسئله توحید همین است.

وی افزود: نماز جاذبه رحمت الهی است و باید به عمق این جاذبه نزدیک شویم؛ باید در این زمینه آگاه بخشی ویژه‌ای داشته باشیم به خصوص برای نسل کودک و نوجوان؛ روحانیونی که می‌توانند با زبان کودکان و نوجوانان و جوانان با آنها صحبت کنند حتماً در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند.

علی محمد زنگانه استاندار گلستان نیز گفت: در کارگروه نماز، ساماندهی نمازخانه‌های بین راهی، جزء اولویت‌ها بود و الان هم جزو مصوبه تاکیدی است تا مسافران و گردشگران احساس خوبی از این اماکن در گلستان داشته باشند.

زنگانه ادامه داد: ۵ پارک جنگلی در استان متولی ندارد باید پیگیری ویژه شود تا با ساماندهی آن موضوعات رفاهی و از جمله نمازخانه و بهداشت در آنجا توجه شود.

وی افزود: بعد از اربعین حسینی، اجلاسیه نماز در رامیان برگزار خواهد شد.

محمدی رئیس ستاد اقامه نماز گلستان نیز گفت: در ارزیابی کشوری پارسال، بنیاد مهدوی گلستان شایسته تقدیر و ستاد اقامه نماز گلستان شایسته تقدیر ویژه شد.

وی افزود: در ارزیابی ۸۲ دستگاه اجرایی در گلستان نیز ۲۱ دستگاه یعنی ۲۶ درصد تقدیر ویژه شدند و بقیه شایسته تقدیر و قابل قبول شناخته شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.