مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در حال حاضر باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی و هنری نوجوان «قاف» با ۱۲۰ نوجوان شاعر و نویسنده در حال فعالیت است.

مجتبی حاذق نیکرو عصر روز گذشته (شنبه ۱۳ مرداد) در نشست خبری در گرگان گفت: اولین اردوی استعداد‌های برتر ادبی نوجوان کشور از ۲۲ تا ۲۶ مرداد با حضور ۱۲۰ عضو باشگاه به میزبانی استان گلستان در شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌شود.

او ادامه داد:یکی از وظایف و ماموریت‌های ذاتی کانون استعدادسنجی، استعدادیابی و استعداد پروری است.

وی گفت: در پایان تابستان امسال اولین باشگاه هنری نیز در بخش هنر‌های نمایشی نوجوان و تصویرگران نوجوان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه اندازی خواهد شد.

حاذق، اهداف راه اندازی این باشگاه‌ها را شناسایی و تربیت آفرینشگران ادبی و هنری در حوزه ادبیات و هنر بیان کرد و افزود: در این زمینه متولی در کشور وجود ندارد و کانون تصمیم گرفته که در این عرصه حضور فعال و جدی داشته باشد.

الهه غیناقی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان نیز در این نشست از فعالیت ۱۸ مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد سه مرکز در گرگان، دو مرکز در گنبد و مابقی مراکز ما در دیگر شهرستان‌های استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با اشاره به اینکه این مراکز در زمینه علمی، ادبی، هنری و دینی فعالیت می‌کند، گفت: در حال حاضر تعداد ۲۱ هزار عضو داریم که این تعداد نسبت به سال گذشته با افزایش پنج برابری مواجه بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار