تزریق واکسن پنوموکوک به نوزادان ۲ ماهه از امروز در گلستان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

صداقت معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گلستان با بیان اینکه تزریق این واکسن بخشی از برنامه جدید واکسیناسیون کودکان ۲ ماهه است افزود: واکسن پنوموکوک بصورت عضلانی و در دوز نیم سی‌سی با هدف پیشگیری از عفونت‌های شدید میکروبی پنوموکوکی، عفونت‌های ریوی و مغزی تزریق می‌شود.

او افزود: تزریق واکسن پنوموکوک همزمان با سراسر کشور در استان گلستان از امروز آغاز شده است و به نوزادان در سه نوبت دو ماهگی، چهارماهگی و ۱۲ ماهگی تزریق خواهد شد.

صداقت گفت: در گلستان ۴۳۰۰ کودک دو ماهه، بعلاوه تمام کودکانی که از این پس متولد می‌شوند، مشمول دریافت واکسن پونوموکوک خواهند بود.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گلستان ادامه داد: از آنجاییکه سالانه بیش از ۵۱ هزار کودک در کشور به عفونت ریوی مبتلا می‌شوند، امیدواریم با اجرای این طرح، میزان ابتلا به عفونت‌های شدید کودکان و همچنین بستری‌های بیمارستانی ناشی از این عفونت‌ها کاهش یابد.

عفونت‌های میکروبی پنوموکوک بیشتر در پوشش مخاطی بینی و در پشت گلو وجود دارد و اگر رشد کند سبب عفونت در گوش میانی یا حفره‌های سینوسی و تنفسی می‌شود و از طریق تماس نزدیک، سرفه و عطسه انتشار می‌یابد.

واکسن کونژوگه (Conjugate vaccin) یا کونژوگه پنوموکوک با هدف ایمن‌سازی و محافظت از کودکان در برابر عامل بیماری عفونت‌های میکروبی پنوموکوک ساخته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.