مرحله دهم طرح واکسیناسیون رایگان طیور روستایی در گلستان علیه بیماری نیوکاسل آغاز شده است.

محسن عبدالوند معاون سلامت اداره کل دامپزشکی گلستان گفت: به منظور افزایش سطح ایمنی طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل و قطع چرخه تکثیر ویروس و انتقال به طیور صنعتی، اداره کل دامپزشکی استان گلستان مرحله دهم طرح واکسیناسیون رایگان نیوکاسل در طیور روستایی را آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: این عملیات با اولویت روستا‌های کانون، پر خطر و پر جمعیت و جلوگیری از سرایت به مرغداری‌های صنعتی و کمک به معیشت جامعه روستایی به صورت رایگان انجام می‌شود.

عبدالوند خاطرنشان کرد: نیوکاسل از جمله بیماری‌های مهم پرندگان است که در صورت ابتلای پرنده به آن، تلفات بالایی را در طیور بومی و صنعت مرغداری به همراه دارد.

وی افزود: استفاده از واکسن مناسب از جمله مؤثرترین راه‌های پیشگیری از بیماری نیوکاسل برای پیشگیری از شیوع این بیماری در بین جمعیت طیور است.

عبدالوند افزود: در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح و به منظور پوشش فراگیر و حداکثری طیور روستایی و در نتیجه افزایش ایمنی پرنده علیه بیماری مهلک نیوکاسل در سراسر استان، همکاری بخشداریها، دهیاری‌ها و روستاییان با ادارات دامپزشکی و اکیپ‌های واکسیناسیون بسیار کمک کننده و تاثیر گذار خواهد بود.

تاکنون ۹ طرح واکسیناسیون نیوکاسل در طیور روستایی استان با فواصل حدود ۶ ماه اجرا و در هر نوبت بالغ بر ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شده اند.

برچسب ها: دامپزشکی ، نیوکاسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.