دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده عرضه خارج از شبکه آرد در استان گلستان به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا مزیدی برگزار شد.

قاضی مزیدی در ابتدای دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده عرضه خارج از شبکه آرد در استان گلستان، اتهامات متهم مبنی بر تحصیل مال از طریق نامشروع و اخلال کلان در امر توزیع مایحتاج عمومی از طریق گران‌فروشی را تفهیم کرد. 

وی گفت: بر‌اساس کیفرخواست، حساب‌های ردیابی شده و اظهارات شاهدین، مطلعین و تحقیقات به عمل آمده از متهم، وی طی چند سال، یک میلیون کیسه آرد یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای را از شبکه توزیع دولتی خارج کرده و از این راه ۸۰ میلیارد تومان به دست آورده است.

سپس متهم ردیف اول در جایگاه قرار گرفت گفت: به کسی ضرر نزدم و فقط حق‌العمل کارم برای ارسال بار بود را گرفتم. مسئول کارخانه‌های آردی که با آنها کار می‌کردم، کیسه‌های آرد را به من دادند تا بفروشم و تمام خرید‌ها با فاکتور انجام می‌شد و کار غیرقانونی انجام ندادم. 

در ادامه جلسه وکلای متهم هم با رد اتهامات طرح شده علیه موکل، دفاعیات خود را در جلسه دادگاه بیان کردند.

قاضی مزیدی در ادامه اظهارات مطلعین و مستندات اتهام را برای متهم و نحوه فعالیت وی که آرد دولتی را به قیمت آزاد و یا با تبدیل به آرد نول واگذار می‌کرده تشریح کرد. 

قاضی مزیدی با اخذ دفاعیات متهم و وکلای آنها، ختم جلسه دادگاه را به جهت پایان وقت اداری اعلام و ادامه رسیدگی به این پرونده با حضور متهم و سایر متهمان به روز ۲۱ مرداد ماه موکول شد.

حسب کیفرخواست صادره پرونده عرضه خارج از شبکه آرد در استان گلستان ۱۵ متهم دارد که طی مدت فعالیت مجرمانه خود، ۲ میلیون کیسه آرد یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای را از شبکه توزیع، خارج کردند که با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان، شناسایی و دستگیر شدند. نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده ۴۴ جلدی ۳۰ تیر برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.