مسئول بسیج جامعه پزشکی تربت جام گفت: تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته منجر به فراهم شدن دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی و درمانی برای ۳۱۵۰ نفر روستایی در شهرستان تربت‌جام شد.

لیلا عبدالرحمانی مسئول بسیج جامعه پزشکی دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام از نشستن لبخند سلامت بر لبان محرومان این شهرستان با برگزاری موفق اردوی جهادی خبر داد و گفت: اردوی جهادی سلامت، با هدف ارائه خدمات پزشکی رایگان به ساکنین مناطق محروم برگزار شد.

او افزود: روستای کاریزنو و روستا‌های همجوار آن که به دلیل موقعیت جغرافیایی و محرومیت، از امکانات بهداشتی مناسب و کمبود خدمات پزشکی رنج می‌بردند، میزبان این اردوی جهادی بودند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام ادامه داد: اهالی این مناطق با حضور پرشور خود در محل برگزاری اردو، از فرصت معاینه و درمان توسط متخصصان بهره‌مند شدند.

در این اردو طیف گسترده‌ای از خدمات پزشکی از جمله ویزیت‌های تخصصی داخلی، قلب، زنان و زایمان، ارتوپدی، مغز و اعصاب، اورولوژی، پوست، اطفال، چشم پزشکی، بینایی‌سنجی و همچنین خدمات پاراکلینیکی مانند سونوگرافی به صورت رایگان ارائه شد.

عبدالرحمانی برگزاری چنین برنامه‌هایی را در راستای محرومیت‌زدایی و ارتقای عدالت در دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی ضروری دانست و بیان کرد: کاهش فاصله طبقاتی در حوزه سلامت و ایجاد امید در دل مردم مناطق محروم از اهداف اصلی برگزاری اینگونه اردو‌ها است.

او با بیان اینکه به زودی اردو‌های دیگری در سایر مناطق محروم برگزار می‌شود، تصریح کرد: وضعیت بیماران نیازمند و ارائه خدمات درمانی تکمیلی به آنها در دست پیگیری است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام با اشاره به اینکه این رویداد نشان داد با همدلی و تلاش جمعی می‌توان به نتایج ارزشمندی دست یافت، تاکید کرد: برگزاری موفق اردوی جهادی سلامت، گامی مهم در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار و ارتقای سطح سلامت جامعه محسوب می‌شود.

این رویداد با محوریت روستای کاریزنو و پوشش ۱۴ روستای همجوار برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار