چند مقام‌ آمریکایی اذعان کردند در تشکیل ائتلاف برای دفاع از اسرائیل با مانع بزرگی مواجه هستند.

چند مقام آمریکایی که خواستند نام آنها فاش نشود اعلام کردند که ایالات متحده در تلاش است تا ائتلاف جدیدی برای دفاع از رژیم صهیونیستی در برابر حمله احتمالی ایران تشکیل دهد، اما این بار با مانعی بزرگ بر سر راه تشکیل این ائتلاف مواجه است.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ای بی سی نیوز، به گفته مقام‌های آمریکایی، ایالات متحده قصد دارد تا بار دیگر ائتلاف جدیدی مشابه ائتلافی که قبل از حمله ماه آوریل (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) ایران به رژیم اسرائیل تشکیل داد به وجود آورد، اما بسیاری از شرکای بین‌المللی واشنگتن برخی از اقدامات بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر (رژیم) اسرائیل را تحریک‌آمیز می‌دانند.

این مقام‌های آمریکایی با اشاره به ترور اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس در ایران، این اقدام نتانیاهو را به ویژه اقدامی بسیار تحریک‌آمیز و غیرضروری خوانند که بر سر راه تشکیل ائتلاف جدید برای دفاع از رژیم صهیونیستی در برابر حمله جدید ایران مانع بزرگی ایجاد کرده است.

پیش از این متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که وزارت خارجه آمریکا چه اقدامی برای آماده سازی گسترش احتمالی تنش‌ها در خاورمیانه انجام داده است؟ گفت: ما از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون نگران گسترش درگیری‌ها در غزه در منطقه بوده‌ایم. اکنون احتمال گسترش تنش‌ها قوت گرفته است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: ما در وزارت خارجه در حال ارتباط با رهبران منطقه‌ای بودیم تا این پیام را منتقل کنیم که تشدید تنش به نفع هیچکس نیست و از کشور‌های منطقه خواسته‌ایم تا از نفوذ دیپلماتیک خود استفاده کنند و برای کاهش تنش اقدام کنند.

او گفت: وزارت دفاع آمریکا اقداماتی در تغییر استقرار نیرو‌ها در منطقه انجام داده است و این اقدامات دفاعی هستند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
چ.ک
۰۸:۴۶ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
بابا وقتش هست بزنید اینها ترسیدن بد جور هم ترسیدن اصلا دیگه گفتنی نیست اینها به دلیل ایمان سست اصلا لانه موش دونه ای یک میلیون تومن
آخرین اخبار