به نوشته رویترز، ترس از رکود در ایالات متحده خطر تشدید تنش در خاورمیانه را خنثی کرده و قیمت نفت را کاهش می‌دهد.

رویترز در مطلبی با اشاره به تنش‌های جدید در خاورمیانه در ارتباط با شهادت فواد شکر، فرمانده حزب الله لبنان و ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران نوشت: با وجود ترس از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، خطر رکود در ایالات متحده، بزرگترین مصرف کننده انرژی در جهان، باعث می‌شود تنش‌ها تا حدودی خنثی شوند، زیرا این به کاهش قیمت نفت کمک می‌کند. به گزارش این خبرگزاری، بهبود آهسته اقتصاد جهانی نیز بر جلوگیری از افزایش قیمت‌ها فشار وارد کرد.

رویترز گزارش داد، به دلیل ترس از رکود اقتصادی ایالات متحده، نگرانی‌ها در مورد تأثیر افزایش تنش‌ها در خاورمیانه بر عرضه انرژی، باعث شد قیمت نفت به پایین‌ترین سطح خود در هشت ماه اخیر برسد.

در معاملات امروز نفت برنت با ۰.۱ درصد کاهش به ۷۶.۷۷ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۰.۲ درصد کاهش ۷۳.۳۹ دلار در هر بشکه داد و ستد شد.

همانطور که این خبرگزاری اشاره می‌کند، قیمت‌ها به دلیل درگیری‌های مداوم در نوار غزه و تدارک اسرائیل و ایالات متحده برای مقابله با وعده ایران و حزب الله برای حمله به اسرائیل و انتقام از ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و فؤاد شکر، فرمانده حزب الله افزایش یافت. 

با این حال، به دلیل ترس از رکود در ایالات متحده، بزرگترین مصرف کننده انرژی جهان، و پس از تایید تصمیم کشور‌های اوپک پلاس برای حذف تدریجی کاهش تولید از اکتبر، قیمت نفت همچنان کاهش یافت. بهبود آهسته اقتصاد جهانی نیز بر جلوگیری از افزایش قیمت‌ها فشار وارد کرد. 

گفته می‌شود شاخص‌های اقتصادی در سراسر جهان ضعیف بودند: در ماه ژوئیه، کارفرمایان در ایالات متحده مشاغل کمتری نسبت به آنچه انتظار می‌رفت ایجاد کردند، در حالی که کارخانه‌ها در ایالات متحده، چین و اروپا با تقاضای پایینی مواجه بودند.

خبرنگار: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار