رئیس جمهور آمریکا با پادشاه اردن درباره تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند.

آمریکا به عنوان بزرگترین حامی مالی، تسلیحاتی، و سیاسی رژیم صهیونیستی طی روز‌های اخیر کوشیده است در راستای تلاش‌های دیپلماتیک مانع از انتقام محور مقاومت از تل آویو به دلیل ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران و فواد شکر، از فرماندهان حزب الله در بیروت شود. واشنگتن در این مسیر از کشور‌های عربی منطقه کمک می‌گیرد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با ملک عبدالله، پادشاه اردن به صورت تلفنی درباره کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کرد. 

این بیانیه می‌افزاید: رهبران دو کشور درباره تلاش هایشان برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه شامل استقرار فوری آتش بس در غزه و تبادل اسرا میان حماس و اسراییل رایزنی کردند. 

خبرگزاری رویترز در ادامه می‌نویسد: گفتگوی بایدن و ملک عبدالله پس از سفر غیرمنتظره وزیر خارجه اردن به تهران صورت می‌گیرد. 

وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه اعلام کرده است گرچه میانجیگران منطقه‌ای و بین المللی به دنبال کاهش تنش‌ها و آرام ساختن ایران برای جلوگیری از انتقام سخت از اسراییل هستند، اما مقامات تهران تاکید دارند این کشور پاسخ ترور هنیه را خواهد داد و تل آویو باید به دلیل این ترور تنبیه شود. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار