مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم از ارائه تخفیف‌های بالاتر از سقف تخفیف‌های تعیین شده ۳۰ درصد شهرداری به پروژه‌های نهضت ملی مسکن خبرداد و گفت: قریب به ۱۰ درصد بالاتر از نرخ مشخص شده این تخفیف‌ها اعمال شد.

به نقل از شهرداری قم،محمد وحید نیا،مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم  اظهار کرد: در بخش قانون بودجه همه ساله ظرفیت‌هایی که در مباحث اوراق مشارکت و تسهیل دیون و اعتبارات شهر‌های زیارتی بوده لحاظ شده است.

وی افزود: امسال شهرداری قم از مدیران درآمدی کلانشهر‌ها دعوت کرد تا بتوان این موارد را مورد توجه قرار دهند و از طریق سازوکار‌ها بتوان منابع را جذب کرد.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم ادامه داد: در این قانون یک بخشی مربوط به اوراق مشارکت و بخشی مربوط به مطالبات در حوزه‌های مختلف است.

وحیدنیا گفت: هرچند این قانون نسبت به قانون‌های بودجه سال‌های گذشته ظرفیت‌های درآمدی کمتری دارد، اما با استفاده از تجربه‌های موجود در شهرداری‌های کلانشهر‌ها و ظرفیت‌های ایجاد شده با استقرار دولت جدید بتوان این منابع را به صورت حداکثری جذب کرد.

وی تصریح کرد: در بخش مسکن ملی تلاش شد تا با توجه به عزم دولت محترم در ساخت مسکن و قانون جهش مسکن همراهی لازم با مجموعه راه و شهرسازی انجام گیرد و تخفیف‌هایی اعمال و به تصویب شورای اسلامی رسید، این تخفیف‌ها حتی بیشتر از تخفیف‌های قانونی لحاظ شده به مبلغ ۳۰ درصد بود که ۱۰ درصد دیگر به آن اضافه شد.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: مجموعه راه و شهرسازی در این خصوص اقدامات لازم را انجام داد و تعامل ادامه دارد. مراحل صدور پروانه‌ها نیز توسط شهرداری انجام شده و انتظار می‌رود راه و شهرسازی نیز این بدهی‌ها را زودتر پرداخت کند.

برچسب ها: مسکن ملی ، شهرداری قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار