مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم از برپا شدن ۵۰ موکب پذیرایی و خدمت‌رسانی به زائران اربعین در قم خبر داد.

 مهدی قربانی کرم امروز _ شنبه سیزدهم مرداد_ در نشست خبری به منظور تشریح برنامه‌های قرارگاه مردمی اربعین در قم اظهار کرد: فعالیت‌های قرارگاه مردمی اربعین از پنجم ماه صفر به صورت رسمی تا ۲۰ شهریور آغاز می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت ۱۰۸ کارگروه در خدمت رسانی این قرارگاه افزود: در سال‌های گذشته تلاش کردیم فرهنگ میزبانی از زائران اربعین حسینی را در میان مردم قم تقویت کرده و طرح «بیت الحسین» را اجرایی کنیم.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین با اشاره به برقراری امکان مشارکت شهروندان با شرایط مشخص شده در اسکان زائران اربعین اضافه کرد: شهر قم به دلیل قرار گرفتن در مسیر تردد زائران، یک موقعیت ویژه برای خدمت رسانی به عاشقان اهل بیت (ع) در ایام اربعین است.

قربانی کرم با اشاره به اینکه قرارگاه مردمی اربعین به زائران ایرانی یک روز در رفت و یک روز در برگشت خدمات می‌دهد گفت: برای زائران خارجی سه روز در جریان رفت و سه روز در برگشت از زیارت اربعین خدمات در نظر گرفته می‌شود که شامل اسکان، اطعام و مسائل درمانی و پذیرایی است.

وی با اشاره به پیش‌بینی ۴۰۰ هزار نفری برای زائران اربعین در قم گفت: سال گذشته به ۲۰۰ هزار زائر در ایام اربعین در شهر قم خدمت رسانی شد که یک سوم از آن زائران غیر ایرانی بودند.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین در قم افزود: زائران هنگام ورود به شهر قم برای دریافت خدمات به‌صورت شبانه‌روزی با شماره ۰۹۹۰۳۳۴۱۱۲۰ تماس حاصل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار