مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به اهمیت جبران کسری وثایق واحد‌های تولیدی در اخذ تسهیلات بانکی، گفت: طبق توافق حاصل شده با مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، به منظور تسهیل در ارائه خدمات، کارگزاری صندوق برای نخستین بار به صورت آزمایشی در قم ایجاد خواهد شد.

وحید آشتیانی گفت: یکی از مشکلات واحد‌های صنعتی به ویژه واحد‌های صنعتی کوچک در اخذ تسهیلات بانکی یا قرارداد‌های پیمانکاری، کسری وثایق است که صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک می‌تواند در پوشش این مشکل نقش قابل توجهی ایفا نماید.

 مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم عنوان کرد: برغم اینکه طی سال‌های اخیر فرآیند صدور ضمانت نامه الکترونیکی شده و مراجعات حضوری متقاضیان به حداقل ممکن رسیده‌است، اما گا‌ها تکمیل فرم‌ها و گردآوری و بارگذاری صحیح اطلاعات نیاز به مشاوره و مساعدت دارد.

آشتیانی با اشاره به ظرفیت خوب کلینیک در ارائه مشاوره به واحد‌های صنعتی و رفع این مشکل عنوان کرد: کلینیک کسب و کار شکوهیه با داشتن مشاوران توانمند در حوزه‌های مختلف اعم از مالی، بانکی، بیمه، بازرگانی، عارضه یابی و دیگر موارد به یک بازوی تسهیلگر برای واحد‌های صنعتی تبدیل شده‌است و خدمات گسترده‌ای ارائه می‌نماید که طبق توافق اولیه با صندوق مقرر شد کلینیک کسب و کار شکوهیه به صورت نمونه به‌عنوان کارگزاری صندوق ضمانت سرمایه گذاری در استان قم فعالیت نماید.

گفتنی است صندوق‌های ضمانت مهمترین ابزار دولت‌ها در تامین نیاز مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط هستند. ضمانت نامه‌ها به سه شکل پیمانکاری تا سقف ۲۰۰ میلیارد ریال، اعتباری و خرید اعتباری تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال با پوشش ۱۰۰ درصدی صادر می‌شود.

شایان ذکر است در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۳، صدور ضمانت نامه برای چهار واحد صنعتی کوچک در استان قم مصوب شده‌است.

شهرک‌های صنعتی قم به دلایل مختلف همچون داشتن امکانات مناسب برای ایجاد واحد تولیدی، نزدیکی به پایتخت و بازار‌های بزرگ ایران و نیز دسترسی به شاهراه‌های ارتباطی کشور همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی برای فعالیت‌های اقتصادی است و به همین دلیل توسعه زیرساخت‌ها در این شهرک‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار