مراسم کلنگ زنی اولین مدرسه ۱۵ کلاسه کشور به نام رئیس جمهور شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی در قم برگزار شد.

مدرسه ۱۵ کلاسه رئیس جمهور شهید با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان در مساحتی نزدیک به ۳۰۰۰ متر مربع در منطقه بنیاد ساخته و با پیش‌بینی‌های انجام شده برای مهر ۱۴۰۴ آماده بهره‌برداری می‌شود. 

در این مراسم استاندار قم گفت: با توجه به ساخت و ساز مدارس در استان قم همچنان با کمبود فضای آموزشی در قالب ۱۷۰۰ کلاس درس مواجه هستیم که با برای رفع این کمبود مدرسه باید، جهاد مدرسه سازی رونق تا به سرعت به نقطه مطلوب در امر ساخت و ساز مدارس برسیم. 

حجت الاسلام روانبخش نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اشاره‌ای به ساخت مدارس کیفی داشت و افزود: اگر بخواهیم در حوزه علم و فناوری رشد داشته باشیم باید توجه جدی به امر مدرسه سازی و تعلیم و تربیت داشت. 

عبداللهی معاونت فنی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده بنا داریم ۱۰۰ مدرسه به نام رئیس جمهور شهید در کشور ساخته و در مدار آموزش قرار بگیرد که کلنگ ساخت اولین مدرسه بنام شهید رئیسی در قم به زمین زده شد. 

وی ساخت ۸۰۰۰ فضای ورزشی آموزشی در قالب ۲۳ هزار کلاس را اقدامات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در دوران ریاست آیت الله رئیسی برشمرد.

در پایان اشتهادی مدیر اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: مدرسه شهید آیت الله رئیسی با جذب اعتبار ۴۵ میلیاردی در سال ۱۴۰۳ در ۳۰۰۰ متر مربع شامل ۱۵ کلاس درس، فضای اداری و جانبی و نمازخانه است که در سال تحصیلی ۱۴۰۴ قم حدود ۵۰۰ دانش آموز پسر در مقطع متوسطه در منطقه بنیاد برای تحصیل از آن استفاده خواهند کرد.

برچسب ها: کلنگ زنی ، ساخت مدرسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار