کریمی گفت:قم دارای ظرفیت بالایی در حوزه نشر است و به ویژه این که در نشر کتب دینی رتبه اول کشور را دارد.

روح الله کریمی، رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به آخرین آمار تعداد کل ناشران در استان که مجوز دارند تعداد کل ناشران را یک هزار و ۵۰۱ ناشر و تعداد ناشران فعال را حدود ۹۰۰ مورد عنوان کرد.

وی  با اشاره به فعالیت حدود ۹۰۰ ناشر در استان قم گفت: قم ظرفیت بالایی در نشر دارد به خصوص این که این استان در نشر کتب دینی رتبه اول کشور را در اختیار دارد.

رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پاسخ به این سوال که از ابتدای امسال تاکنون توزیع چه تعداد کتاب رایگان در سطح استان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است تعداد توزیع را ۲ هزار و ۵۰۰ جلد عنوان کرد.

کریمی گفت: این امر به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و بالا بردن سطح اطلاعات قشر‌های مختلف مردم و هم چنین تجهیز کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی به کتاب صورت می‌گیرد.

رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: کتاب‌های توزیعی رایگان به کتابخانه‌های عمومی و خصوصی، موسسات فرهنگی و هنری، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، نهاد‌ها و ادارات فرهنگی، مدارس علمیه، آموزش و پرورش و موسسات مردم نهاد اهدا می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه کتاب‌ها از انبار کتاب تهران تحویل گرفته می‌شود، لذا ۷۰ درصد کتاب‌های توزیع شده از ناشران سراسری است.

کریمی بیان کرد: برگزاری انواع جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی نظیر جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب، برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در اردیبهشت ماه نظیر تجلیل از چهره‌های فعال و مروجان کتاب و کتابخوانی، رونمایی از کتاب‌های چاپ جدید، تخفیف فروش کتاب در کتابفروشی‌های استان و برگزاری محافل شعر و ادب از برنامه‌های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار