سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان زابل گفت: در راستای اجرای عدالت فرهنگی بزودی با پیگیری‌های انجام شده یک کتابخانه سیار در این شهرستان راه‌اندازی خواهد شد.

 علی ولایتی پور در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان، با اشاره به نقش کتابداران در تقویت فرهنگ کتابخوانی و تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به مطالعه کتاب، کتابخانه‌ها را یکی از مراکز مهم فرهنگی دانست و اظهار کرد: کتابخانه مرکز ایجاد انگیزه است و جوانان تحصیل کرده و در حال تحصیل برای سپری کردن اوقات فراغت، مطالعه خارج از درس و بهره‌گیری آموزشی از منابع و کتاب‌های موجود به آن مراجعه می‌کنند و این فرصت بسیار مهم است.

وی فضای مجازی را یکی از دلایل کاهش استقبال از کتابخانه‌ها ذکر کرد و افزود: امروزه افراد با جستجو در اینترنت و فضای مجازی برای پرسش‌های خود پاسخی خواهند یافت، اما در کشوری با سابقه غنی از فرهنگ و تمدن و وجود دانشمندان و نخبگان بسیار زیاد در عرصه‌های مختلف، به منظور استقبال از کتاب‌خوانی باید برنامه‌ریزی مناسبی جهت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها انجام شود.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان زابل️ ادامه داد: ترویج و توسعه کتابخوانی در سطح جامعه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بر این اساس ضرورت دارد همه مسوولان در راستای ترویج مطالعه مفید از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی با بیان اینکه سیستان بر طبق منابع داخلی و خارجی مرکز نصف‌النهار مبدأ است و نام نیمروز نیز برگرفته از همین موقعیت جغرافیایی آن است، تصریح کرد: فرهنگیان و تأثیرگذاران در امر کتاب و کتابخوانی باید در خصوص محقق شدن افق چشم انداز سیستان در توسعه فرهنگ مطالعه تلاش بیشتری داشته باشند.

ولایتی پور تاکید کرد: باید با تمام توان برای تحقق چشم اندازی که رهبر معظم انقلاب در بحث فرهنگ عمومی و کتابخوانی ترسیم کردند تلاش کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار