کارگاه آموزشی نقش بانوان در بهینه سازی و مدیریت مصرف برق حسب انعقاد تفاهم‌نامه دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با شرکت توزیع نیروی برق استان با حضور بانوان شاغل دستگاه‌های اجرایی در زاهدان برگزار شد.

مدیرکل دفترامور بانوان و خانواده استانداری سیستان وبلوچستان روز پنجشنبه در این کارگاه آموزشی گفت: باتوجه به گرمای بی سابقه که منجر به تعطیلی و کاهش ساعات کار اداری شده ضمن قدردانی از زحمات مدیریت و همکاران شرکت توزیع نیروی برق لازم دانستیم این کارگاه آموزشی جهت ترویج فرهنگ مصرف بهینه برق و بهره گیری از نقش بانوان در خانواده و اجتماع با این رویکرد که ابزار‌های فرهنگی و آموزشی بیش از توصیه‌های روزمره در مصرف بهینه انرژی اثرگذار خواهد بود.
زهرا ابراهیمی تاکید کرد: مدیریت مصرف برق در منازل در اختیار بانوان است که با رعایت برخی نکات نظیر عدم استفاده همزمان از چند وسیله برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف، استفاده از روشنایی طبیعی در طول روز، تنظیم دمای کولر گازی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد (دمای آسایش)، استفاده از سایه بان روی کولر‌های آبی و استفاده از دور کند کولر آبی می‌تواند منجر به کاهش مصرف برق و ممانعت از قطعی برق خانه و صنعت شود.
وی یادآور شد: با رعایت نکاتی هر چند به ظاهر کم اهمیت که در کارگاه برگزار شده به آن پرداخته شد؛ انتظار آن است که در تمام دستگاه‌ها بازنشر و در محیط خانه و اجتماع مدنظر قرار گیرد و در نهایت منجر به بازدهی مطلوب در کاهش میزان استفاده شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با تاکید بر مصرف صحیح در ادارات بیان کرد: مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با اطلاع رسانی صحیح نقش موثری در گذر از فصل پر مصرف انرژی برق داشته باشند.
وی با بیان اینکه آگاه‌سازی یکی از شیوه‌های بدون هزینه مدیریت مصرف انرژی است، تاکید کرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از باور‌ها و فرهنگی که در افراد شکل می‌گیرد، از طریق مادران به فرزندان آموزش داده می‌شود می‌توان از این ظرفیت در جهت مصرف بهینه انرژی برق بهره گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار