معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان از اجرای ۹۸ طرح با اعتبار بیش از ۷۶۰ میلیارد ریال در فرودگاه‌های زاهدان، ایرانشهر، زابل و سراوان در سال‌های اخیر خبر داد.

منصور بیجار گفت: هم اینک پنج فرودگاه فعال در شهر‌های زاهدان، زابل، چابهار، ایرانشهر و سراوان در حال خدمات رسانی به مسافران هستند.

وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان با این تعداد فرودگاه فعال دارای بیشترین فرودگاه در کشور است.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان افزایش ۲۶ درصدی پرواز از فرودگاه‌های استان و نیز افزایش تعداد پرواز‌های زاهدان به تهران، زاهدان به مشهد و زاهدان به چابهار و بر عکس را از مهمترین اقدامات در سال‌های اخیر در حوزه حمل و نقل هوایی استان عنوان کرد.

وی گفت: همچنین با تکمیل فاز منابع سوختی فرودگاه سراوان از آبانماه سال گذشته هم اینک ۲ روز در هفته مسیر پروازی تهران به سراوان و بر عکس برقرار شده است.

بیجار خاطر نشان کرد: با وجود ظرفیت‌های بخش‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی و بازرگانی، موقعیت راهبردی و منحصر به فرد ژئوپلتیکی سیستان و بلوچستان در منطقه و همجواری آن با کشور‌های پاکستان، افغانستان، جنوب خلیج‌فارس و دریای عمان، خوشبختانه شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی پایدار در استان فراهم شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه حمل و نقل دریایی سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک بنادر شهید کلانتری و شهید بهشتی استان ظرفیت تخلیه و بارگیری هشت میلیون تن کالا را در سال دارند.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تجاری سازی بنادر زرآباد برای نخستین بار در راستای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار، ساخت و بهره برداری از بلندترین و پیشرفته‌ترین برج مراقبت، جستجو و نجات و کنترل ترافیک دریایی، راه‌اندازی سایت رایویی سواحل استان جهت پوشش کامل رادیویی سواحل منطقه A ۱ دریایی و خرید و نصب سامانه کنترل دسترسی بنادر چابهار از مهمترین اقدامات در سال‌های اخیر برای توسعه حوزه حمل و نقل دریایی استان بوده است.

وی گفت: همچنین ساخت طولانی‌ترین دیوار حفاظتی در جنوب شرق کشور و ساخت بزرگترین دیوار حفاظتی در پهنه دریای مَکُران به طول سه هزار متر از مهمترین اقدامات در سال‌های اخیر در حوزه حمل و نقل دریایی بوده که به منظور جلوگیری از فرسایش اراضی در پس کرانه‌های دریای مَکُران و ایمن سازی تاسیسات و زیربنا‌های بندری در بندر چابهار مورد توجه قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار