نمایندگان چین و الجزایر در شورای امنیت، ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران را محکوم کردند.

 

 نماینده چین در شورای امنیت در نشست اضطراری برای بررسی ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، گفت: ترور هنیه تلاشی آشکار برای تخریب روند صلح بود و به علت شرایط خطرناک و پیچیده کنونی از طرفین می‌خواهیم به ندای خویشتن‌داری گوش فرا دهند. دلیل شرایط کنونی دست نیافتن به آتش بس در غزه است.

وی ادامه داد: از اسرائیل می‌خواهیم به قطعنامه های شورای امنیت پایبند باشد.

نماینده الجزایر: اسرائیل با ترور هنیه مرتکب اقدام تروریستی شد

نماینده الجزائر در شورای امنیت گفت: این تنها حمله به انسان نبود حمله شرورانه به روابط دیپلماتیک و اصول شالوده نظم جهانی بود.

وی ادامه داد:  اسرائیل اقدامی انجام داد که حاکمیت ایران را نقض کرد و قویا اقدام اشغالگران در ترور رهبر حماس را محکوم می‌کنیم. 

نماینده الجزایر افزود: این دیوانگی کجا و کی به پایان می‌رسد؛ حمله به غزه و هدف گرفتن غیرنظامیان در بیروت و اشغال اراضی سوری‌و لبنان این اقدامات لگه ننگی هستند که گریبان بشریت را گرفته است.

معاون دبیرکل سازمان ملل: حملات اخیر تشدید خطرناکی در خاورمیانه است

معاون دبیرکل سازمان ملل در نشست فوق العاده شورای امنیت گفت: ایران اسرائیل را به نقض جدی حاکمیت و قوانین بین‌المللی ایران متهم کرد.

وی افزود: یک خبرنگار الجزیره و عکاسش در حالی که در حال انجام تحقیقات روزنامه نگاری در غزه بودند کشته شدند.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد: جامعه بین المللی باید برای جلوگیری از گسترش درگیری‌ها تلاش کند.

وی افزود: ما از اسرائیل خواستیم خویشتنداری کند، اما واضح است که خویشتنداری کافی نیست.

معاون نماینده آمریکا: اسرائیل در برابر حملات مکرر حزب‌الله از خود دفاع می‌کند

معاون نماینده آمریکا در شورای امنیت مدعی شد: ما هیچ اطلاع و ارتباطی با قتل اسماعیل هنیه رهبر حماس نداریم. آمریکا هیچ نقشی در واکنش اسرائیل در ۳۰ ژوئیه در لبنان نداشت.

وی با اتهام‌زنی علیه تهران، ادعا کرد: عوامل ایران کسانی هستند که ما را به طور خطرناکی به یک درگیری گسترده منطقه‌ای نزدیک کردند.جنگ گسترده‌تر نه قریب‌الوقوع است و نه اجتناب‌ناپذیر.

نماینده انگلیس در سازمان ملل نیز مدعی شد: بارها از ایران خواستیم به نقش خود در تنش‌های منطقه آگاه باشد.

وی در ادامه حمایت از جنایات اسرائیل افزود: ما از حق اسرائیل برای دفاع از خودش حمایت می‌کنیم. ما خواهان بازگشت ثبات به منطقه و پایان خشونت‌ها هستیم. 

نماینده سوئیس در سازمان ملل گفت: حملات در جولان، لبنان و تهران نشان می‌دهد باید تمام تلاش خود را برای پایان‌دادن به خشونت‌ها انجام دهیم

وی افزود: سوئیس تمام طرف‌ها را به خویشتن‌داری و گفت‌وگو دعوت می‌کند. از همۀ طرف‌ها درخواست داریم قطعنامه‌های شورای امنیت را اجرا کنند و قوانین انسان‌دوستانه را محترم بشمارند.

نماینده فرانسه در سازمان ملل نیز خواستار خویشتنداری در سراسر خاورمیانه، برقراری آتش بس در غزه و آزادی اسیران شد.

ساعاتی قبل «امیرسعید ایروانی» نماینده ایران در سازمان ملل در نیویورک در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل خواستار تشکیل جلسه فوری این شورا برای بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه شده بود.

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: به درخواست ایران و با حمایت چین، الجزایر و روسیه، ریاست جمهوری ما _رئیس کنونی شورای امنیت- تصمیم به برگزاری نشست فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار