رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه افزایش ایمنی در شهر اولویت کمیته ایمنی است؛ گفت: شاهد این امر، رشد حداقل ۱۰ برابری بودجه hse در دوره ششم مدیریت شهری بوده است.

هشتاد و پنجمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران که با آغاز دور دوم، به پیگیری مصوبات کمیته ایمنی در مناطق اختصاص دارد، در منطقه ۱۹ تهران برگزار شد.

مهدی بابایی در این خصوص اظهار داشت: منطقه ۱۹، بخش ورودی تهران است و شریان‌های حیاتی در آن قرار دارد و از جهت مخاطرات طبیعی نیز از جمله مناطق پر خطر تهران است که باید نسبت به آن تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

وی افزود: تجربه فعالیت در شهرداری نشان می‌دهد که کار در این منطقه به دلیل حواشی موجود یکی از سخت‌ترین محدوده کاری مدیریت شهری در پایتخت است.

وی با اشاره به فعالیت کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر، تاکید کرد: دغدغه وجود ساختمان‌های ناایمن در مناطق همواره وجود داشت و برای رفع این دغدغه، از ابتدای سال ۱۴۰۲ در جلسات شهر ایمن، ردیف بودجه ایمن سازی ساختمان‌های شهرداری در بودجه سالیانه در نظر گرفته شد.

بابایی با تاکید بر اینکه استراتژی محوری کمیته ایمنی موضوع پیشگیری است، اظهار داشت: در این دوره موضوع پیشگیری و کاهش حادثه با جدیدت دنبال شد و در حوزه hse نیز، پست سازمانی ایجاد و اعتبار این حوزه حداقل ۱۰ برابر افزایش داشت.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در این دوره تلاش کردیم نظارت بر کار پیمانکاران از لحاظ رعایت hse افزایش یابد و در صورتیکه پیمانکاران موارد مربوط به ایمنی، سلامت و محیط زیست را رعایت نکنند در لیست سیاه قرار گیرند.

بابایی تاکید کرد: از شهرداران مناطق و معاونان انتظار داریم تلاش کنند که در موازات انجام خدمت، موضوع اچ اس‌ای (بهداشت ایمنی و محیط زیست) را مورد توجه و رعایت قرار دهند.

بابایی با بیان اینکه در این منطقه ۷ ایستگاه آتش نشانی و پنج پایگاه مدیریت بحران فعالیت دارند، گفت: بر اساس گزارش آتش نشانی تعداد حریق‌ها در سطح منطقه نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش داشته است، اما آمار‌ها حاکی از آن است که همچنان ضرورت ارایه آموزش راهکار‌های پیشگیری به شهروندان ضرورت دارد.

وی افزود: در منطقه ۱۹ تهران، ۶۴۰ ساختمان پرخطر و ۷ ساختمان بحرانی وجود داشت که در حال حاضر با اقدامات انجام شده، ۴ ساختمان بحرانی باقی مانده که پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده است.

به گفته وی، دانشگاه شریعتی با ۲۸ هزار متر مربع وسعت، دانشگاه شاهد با ۳۰ هزار متر مربع مساحت، پاساژ زنجانی با ۳ هزار متر مربع مساحت، مجتمع مسکونی ۲۲ بهمن با ۵۴ هزار متر مربع مساحت و تا کنون هیچ اقدام ایمنی انجام نداده اند که در حال حاضر با تشکیل پرونده قضایی جداگانه کار پیگیری قضایی انجام شده است.

وی با اشاره به مشکلات فاضلاب در منطقه نیز اظهار داشت: همکاری مناسبی بین مدیریت شهری و سازمان آب و فاضلاب وجود دارد که امیدواریم این سازمان نسبت به رفع مشکلات فاضلاب اقدام کند.

منطقه ۱۹ تهران دارای ۵ ناحیه و ۱۳ محله است و مجموعاً وسعتی بالغ بر ۹۲ کیلومتر مربع دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار