دبیر ستاد اربعین جمعیت هلال احمر گفت: ظرفیت‌های درمانی هلال احمر و سپاه در ایام اربعین امسال نسبت به سال گذشته حدود ۹۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

 سعید اوحدی دبیر ستاد اربعین جمعیت هلال احمر گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کادر درمانی، بیش از ۳۸۳ مرکز و موکب درمانی و ۴ بیمارستان بزرگ در مسیر نجف تا کربلا داشتیم.

­این مقام مسئول افزود: امسال ۱۷ مرکز درمانی متعلق به جمعیت هلال احمر در کربلا خواهیم داشت که این آمار در سال گذشته ۷ مرکز درمانی بوده است.

­دبیر ستاد اربعین جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امسال در نجف بیش از ۵ مرکز متعلق به جمعیت هلال احمر است، گفت: ده‌ها موکب مردمی در نجف و کربلا و طریق الحسین خدمات درمانی ارائه خواهند کرد.

­اوحدی افزود: امسال حدود ۷ بیمارستان در مسیر نجف تا کربلا خواهیم داشت که ۵ بیمارستان متعلق به هلال احمر، دو بیمارستان برای سپاه و یک بیمارستان برای بانک ملی است.

­وی گفت: امسال با توجه به گرمای هوا، بیشتر زائران شبانه پیاده روی خواهند کرد و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هلال احمر به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند.

­این مقام مسئول افزود: برای دومین سال متوالی طی هماهنگی با وزارت بهداشت و درمان کشور عراق مقرر شد، به برخی از پزشکان متخصص ایرانی مجوز داده شود تا بتوانند عمل جراحی زائران ایرانی را در مراکز بیمارستانی و درمانی عراق انجام دهند.

­دبیر ستاد اربعین جمعیت هلال احمر گفت: یکی از نقاط قوت خدمات هلال احمر در اربعین سال گذشته، اعزام ۲۵۰ پزشک سیار با کوله پشتی حاوی دارو در میان عمود‌هایی که مراکز درمانی نداشت، بود.

­اوحدی افزود: امسال ۴ هزار کادر درمانی، پزشک و پرستار داوطلب هستند تا به عنوان پزشک سیار به مراسم اربعین اعزام شوند که این آمار در سال گذشته ۶۰۰ نفر بود.

­وی گفت: کادر درمان می‌توانند درخواست خود مبنی بر پزشک سیار را در سایت مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ثبت کنند تا برای شرکت در جلسات آموزشی با آنها تماس گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار