کارگردان فیلم سینمایی سیوستان گفت: فیلم داستانی سیوستان به عنوان اولین فیلم بلند تاریخ سیستان و بلوچستان از ۱۰ مرداد ماه در سینمای هلال زاهدان و سینمای زابل اکران خواهد شد.

مهرداد درگی  اظهار کرد: بعد از واقعه کربلا همان سال ۶۱ هجری قمری با رسیدن خبر واقعه کربلا به سیستان قیام‌هایی علیه حاکمیت اتفاق می‌افتد، بر اساس منابع معتبر به ویژه بخش اول کتاب تاریخ سیستان متعلق به قرن پنجم هجری و موید آن تاریخ طبری و تاریخ بلعمی قرن چهارم مردم سیستان به محض شنیدن خبر شهادت امام حسین (ع) به خون‌خواهی آن حضرت قیام کردند و قیام‌های متعددی صورت می‌گیرد تا اینکه یزید ناچار می‌شود ۲ منطقه بزرگ جهان اسلام یعنی حاکمیت بر سیستان و خراسان را از عبیدالله بن زیاد حاکم وقت بصره خارج کند و فرمانروای وقت سیستان که برادر عبیدالله بن زیاد بود از منطقه فرار کرده و برای مدتی شهر در اختیار مردم سیستان قرار می‌گیرد. 
وی بیان کرد: با حمایت مجموعه‌های فرهنگی استان و همت بازیگران و هنرمندان بومی، تلاش کردیم این قسمت از افتخارات مردم سیستان را در قالب فیلم سینمایی تهیه و آماده اکران کنیم. 
 
 کارگردان فیلم سینمایی سیوستان افزود: این فیلم سینمایی ۹۰ دقیقه‌ای از ۱۰ مرداد ماه جاری به مدت یک ماه ساعت ۹ شب در سینما هلال زاهدان و سینمای زابل اکران خواهد شد. 
این کارگردان گفت: تلاش می‌شود در آینده نزدیک این فیلم تاریخی که گوشه‌ای از افتخارات ایرانیان در ارادت به امام حسین علیه السلام را روایت می‌کند، در سینما‌های کشور اکران شود. 
وی ادامه داد: از آنجاییکه قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین (ع) یک موضوع ملی و جهانی است و ارادت به امام حسین (ع) دین و مذهب نمی‌شناسد تلاش داریم در کشور افغانستان و کربلا نیز این فیلم به زودی اکران شود.
درگی گفت: ۲۵ محرم روز شهادت امام سجاد علیه السلام به عنوان یاد روز گرامیداشت نخستین قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین علیه السلام در تقویم نیز ثبت شده است.
این کارگردان بومی سیستان و بلوچستان بیان کرد: احیای فرهنگ عاشورایی، ظرفیت سازی، نمادسازی و الگوسازی، زنده نگه داشتن و تقویت روح جمعی و گسترش امید بخشی، زنده نگه داشتن روحیات حماسی و دلاوری و شجاعت در افراد، ترویج روحیه حق طلبی و عدالت خواهی و تأکید بر احقاق حق و اجرای عدالت از جمله اهداف تهیه این فیلم سینمایی است.
کارگردان این فیلم سینمایی ضمن قدردانی از عوامل دست اندرکار تهیه این برنامه و بازیگران توانمند بومی سیستان و بلوچستان، گفت: امیدواریم این فیلم که در مناطق مختلف منطقه سیستان ساخته شده، بتواند گوشه‌ای از توانمندی هنرمندان بومی را به تصویر کشیده و تجربه‌ای خوب برای ساخت فیلم‌های جدید و اعتماد به ظرفیت‌های محلی باشد.

برچسب ها: سینمایی ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار