رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: اعتبار بخشی سالیانه آموزشی بیمارستان‌ها موجب ارتقاء شاخص‌ها و بهبود استاندارد‌ها خواهد شد و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به این موضوع پایبند است.

 حبیب غزنوی در نشست با تیم ارزیاب آموزشی با اعلام این مطلب گفت: اعتبار بخشی آموزشی بیمارستان‌ها اقدامی ارزشمند در راستای ارتقای شاخص‌های آموزشی و اصلاح فرآیند‌ها و نواقصی که از چشم ما مخفی مانده است صورت می‌پذیرد و انجام مستمر این ارزیابی‌ها موجب بهبود کیفیت نظام آموزشی و ارتقاء سلامت خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از استان سیستان و بلوچستان به عنوان مرزبان سلامت نام برد و افزود: با توجه به همجواری استان سیستان و بلوچستان با دو کشور افغانستان و پاکستان که بیشترین مشکلات بهداشتی و درمانی را دارند، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان توانسته است به برکت تلاش‌های تمامی همکاران نظام سلامت از مرز‌های شرقی کشور پاسداری و از شیوع بیماری‌ها به داخل کشور جلوگیری کنند.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به کارآمدی نظام سلامت و عملکرد خوب همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پیشرفت قابل توجهی در شاخص‌های حوزه سلامت کسب کردیم.

دکتر غزنوی از موفقیت بالای آی وی اف در مرکز درمان ناباروری مولود زاهدان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به وجود نیرو‌های متخصص و توانمند و امکانات و تجهیزات لازم در مرکز درمان ناباروری مولود زاهدان، میزان موفقیت درمان ناباروری به روش آی وی اف در این مرکز از میانگین جهانی بالاتر است.

وی گفت: با توجه به اینکه ۱۰ درصد موالید کشور در استان سیستان بلوچستان صورت می‌گیرد، به همت تلاش همکاران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در تمامی سطوح، میزان مرگ و میر مادران باردار کاهش قابل توجهی داشته که شاخص کشوری را نیز تغییر داده است.

دکتر خواجه، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، نیز اعتبار بخشی آموزشی را اثرگذار عنوان کرد و افزود: اعتبار بخشی سالیانه اثر مثبتی در ارتقاء کیفیت خدمات آموزشی خواهد داشت و امیدواریم با راهنمایی تیم ارزیاب اعتباربخشی، مشکلات و چالش‌های آموزشی را برطرف کنیم.

تیم ارزیاب اعتباربخشی نیز دستاورد‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را به عنوان مرزبانان سلامت افتخاری بزرگ برای کشور عنوان کردند و افزودند: تجربیات خود در حوزه اعتباربخشی آموزشی را در جهت شناسایی نقاط ضعف مسائل آموزشی و بهبود آنها و همینطور تقویت نقاط قوت این حوزه در اختیار همکاران این دانشگاه قرار خواهند گذاشت.

برچسب ها: موالید ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار