پرورش میگوی آب‌شور یکی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان چابهار به شمار می‌رود که نیاز به توسعه و پیشرفت دارد.

 دادرحمن بامری، سرپرست اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه وضعیت کلی شیلات در بحث آبزی‌پروری در سال جاری باتوجه‌به نوار ساحلی و مکرانی دارای ظرفیت پتانسیل قابل‌توجهی است، بیان کرد: امسال یک هزار و ۶۵ هکتار زیرساخت‌های لازم در گواتر وجود دارد و باتوجه‌به شرایط آب‌وهوای سواحل شهرستان دشتیاری بهترین مکان برای پرورش میگو از نوع وانامی است که می‌تواند ظرفیت مناسبی برای صادرات این آبزی به کشور‌های حوزه خلیج‌فارس را داشته باشیم.

وی افزود: پایش و نظارت مستمر بهداشتی در مراحل کاشت، داشت و برداشت، فراوری و بسته‌بندی در محل پرورش میگو تلاش شده تا باکیفیت‌ترین محصول به بازار مصرف عرضه شود.

بامری ادامه داد: امسال ۱۹۳ بچه‌میگو توسط سه مرکز تکثیر تولید شدند که قبلاً از هرمزگان و بوشهر تأمین می‌شد و باتوجه‌به مشکلات بیماری و... امسال سه مرکز که در استان غیرفعال را فعال کردیم که بالغ بر یک هزار و ۵ هکتار که ۳۰۰۰ تن میگو را می‌توان برداشت کرد راه‌اندازی شد و از دیروز برداشت آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد.

وی تصریح کرد: نسبت به سال گذشته میزان تولید ما ۳۰ درصد افزایش داشته است و همین‌طور بحث تولید بچه‌ماهی در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۴۳ درصد افزایش پیدا کرد و از بچه‌میگو ۸۳ میلیون به استان گلستان و استان هرمزگان صادر و مابقی در اراضی پرورش میگو استان ذخیره‌سازی شد.

بامری در پایان گفت: امیدواریم در سال جاری نیز باهمت بهره‌برداران میگو استان و همراهی و حمایت‌های بخش‌های ذی‌ربط شاهد استمرار موفقیت تولید میگو در استان باشیم. این صنعت راهکاری مؤثر برای تحقق دو هدف راهبُردی اشتغال‌زایی و تأمین امنیت غذایی در استان و کشور است.

برچسب ها: میگو ، اداره کل شبلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار