رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: امروز و فردا دمای هوای استان به طور نسبی کاهش می‌یابد و از روز سه شنبه هوا دوباره گرم می‌شود.

امیدفر گفت:روز یکشنبه و دوشنبه دمای هوای استان آذربایجان‌شرقی به طور نسبی کاهش می‌یابد و رگبار باران نیمه شمالی و شرقی را فرا می‌گیرد.

 امیدفر افزود: گذر امواج تراز میانی جو و تشدید آن در اثر شرایط فصلی و محلی موجب افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید، غرش آذرخش، پدیده مه و در مناطق مستعد بارش تگرگ می‌شود.

وی اظهار کرد: بر این اساس احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، برخورد آذرخش، اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل و خسارت به محصولات کشاورزی استان وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به احتمال رخداد تندباد‌های لحظه‌ای در این بازه زمانی نفوذ یا خیزش گرد و خاک، سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد بنابراین انجام اقدامات پیشگیرانه برای محکم کردن سازه‌های سبک، تابلو‌های تبلیغاتی و سقف گلخانه ها، عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده و توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی استان ضروری است.

امیدفر با بیان اینکه از روز سه شنبه دمای هوای استان دوباره گرم می‌شود از مردم خواست برای پیشگیری از گرمازدگی در ساعات گرم روز از رفتن به فضای آزاد و قرار گرفتن زیر نور خورشید خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار