رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از عصر امروز در شهر‌های نیمه شمالی استان دمای هوا به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

آقای امیدفر گفت: از عصر امروز پنجشنبه با نفوذ جریانات مرطوب و سرد خزری در شهر‌های نیمه شمالی استان آذربایجان شرقی دما به طور محسوس کاهش می یابد و بارش برف آغاز می‌شود.

آقای امیدفر افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی، تصاویر ماهواره‌ای و آخرین اطلاعات هواشناسی عبور امواج تراز میانی جو موجب افزایش ابر، وزش باد، بارش باران و پدیده مه به ویژه در نواحی شمالی استان می‌شود.

وی ادامه داد: از روز جمعه نیز دمای هوا به ویژه در نواحی شمالی و شرقی آذربایجان شرقی به طور محسوس کاهشی بوده و احتمال بروز یخبندان و لغزندگی معابر در این نواحی وجود دارد.

آقای امیدفر با بیان اینکه ناپایداری جوی در آذربایجان شرقی تا اواخر روز جمعه ادامه دارد افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی از روز شنبه جوی پایدار در استان حاکم می‌شود و احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های بزرگ و صنعتی وجود دارد.

وی گفت:مردم استان و مسافران باید در زمان بارش برف از رفتن به مناطق کوهستانی و برف گیر استان خودداری کنند و در صورت ضرورت خود را به پوشاک گرم و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار