مهم‌ترین حوادث ۶ مردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز شنبه ۶ مردادماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۱ فقره سرقت در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ فرشید زینلی، بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح حوزه استحفاظی کلانتری " ۱۱ انقلاب"، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی و همچنین بررسی صحنه‌های سرقت، ماموران کلانتری ۱۱ انقلاب در این خصوص یک سارق سابقه دار را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر ومقادیری اموال مسروقه کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه متهم در تحقیقات پلیسی به ۱۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کرد، اظهار داشت: سارق پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

سرهنگ زینلی از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

شکارچیان غیرمجاز پارک ملی بمو دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان زرقان گفت: سه شکارچی غیر مجاز در پارک ملی بمو دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ امیراحسان حجتی گفت: در پی وقوع یک فقره تیراندازی وشکار غیر مجاز توسط شکارچیان غیرمجاز در پارک ملی بمو شهرستان زرقان و متواری شدن آن ها، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او ادامه داد: با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، در نهایت متهمان مورد نظر در یکی از روستا‌های اطراف شهرستان شناسایی و در یک عملیات پلیسی در مخفیگاه خود دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرقان با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز کشف شد، گفت: متهمان در تحقیقات اولیه به جرم ارتکابی اعتراف و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری سارق موتور سیکلت در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات از دستگیری سارق و کشف یک دستگاه موتور سیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ " ابوالحسن مزارعی" در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری پلیس، اظهار داشت: مأمورا ن پلیس آگاهی هنگام گشت‌زنی هدفمند در حوزه استحفاظی، به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از بررسی و استعلام متوجه شدند که موتور سیکلت مذکور سرقتی بوده ودارای سابقه سرقت از استان یزد می‌باشد که با هماهنگی قضائی آن را به یگان انتظامی انتقال و سارق موتورسیکلت را نیز دستگیر کردند.

سرهنگ مزارعی با بیان این که سارق پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد، به شهروندان توصیه کرد: هشدار‌های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت را جدی گرفته و موارد مشکوک را با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

بنز قاچاق در توقیف پلیس فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف یک دستگاه خودروی بنز سواری قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پلیس راه این فرماندهی روز گذشته هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی فیروزآباد-شیراز به یک دستگاه خودرو سواری بنز مظنون شده و دستور توقف دادند.

او افزود: پس از استعلام از پلاک خودرو و در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که خودرو مذکور دارای حکم توقیف می‌باشد.

سرهنگ جوکار تصریح کرد: در ادامه و در بررسی‌های تکمیلی مأموران پلیس آگاهی مشخص شد این خودرو قاچاق می‌باشد که جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه در این رابطه یک متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: ارزش خودرو قاچاق کشف شده برابر با اعلام نظر کارشناسان، ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

دستگیری قاچاقچیان عتیقه 

فرمانده انتظامی پاسارگاد از دستگیری قاچاقچیان عتیقه در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ علی زنگنه نیا، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در ایست و بازرسی روبروی پلیس راه سعادتشهر، به یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس مشکوک و دستور ایست دادند.

او افزود: راننده خودرو به دستور ایست ماموران توجهی نکرده و اقدام به فرار کرد که پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، خودرو متوقف و در این خصوص دو متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی پس از انتقال خودرو به مقر انتظامی در بازرسی از خودرو تعدادی سکه، النگو، گردنبند، انگشتر با رکاب نقره و نگین‌های عقیق و فیروزه و تعدادی صنایع دستی کشف کردند.

سرهنگ زنگنه نیا افزود: برابر نظر کارشناس اداره میراث فرهنگی شهرستان پاسارگاد اشیای مکشوفه مربوط به دوره‌های اشکانی و ساسانی و ... می‌باشند که تعدادی از آنها جزو عتیقه جات بوده و دارای ارزش فرهنگی و تاریخی می‌باشند.

 فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.

قاتل در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد

فرمانده انتظامی اوز گفت: قاتلی که یک جوان ۱۹ ساله را با سلاح سرد در این شهرستان به قتل رسانده و متواری شده بود، در کمتر از ۱۲ ساعت شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ حسین محمدی، اظهار داشت: پنجم مرداد ماه سال جاری در پی وقوع یک فقره نزاع و درگیری دسته جمعی منجر به قتل یک نفر در شهر اوز، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری قاتل در دستور کار ویژه پلیس قرار گرفت.

او افزود: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد در این درگیری، فردی ۳۲ ساله با اسلحه سرد (چاقو) جوان ۱۹ ساله را مجروح که منجر به مرگ وی شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اوز ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و مشخص شد که این درگیری به علت اختلافات قبلی بین چند نفر رخ داده است.

سرهنگ محمدی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و در کمتر از ۱۲ ساعت پس از وقوع قتل، در این خصوص قاتل و ۴ نفر از متهمان که در ایجاد درگیری نقش داشته‌اند، در شهر اوز دستگیر شدند.

 او با بیان اینکه قاتل در بازجویی اولیه علت و انگیزه قتل را اختلافات قبلی و شخصی عنوان کرد، گفت: قاتل برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار