رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری فردی که با کپی کردن کارت‌های عابر بانک شهروندان اقدام به برداشت ۱۰ میلیارد ریال از حساب آنان کرده بود، خبر داد.

سرهنگ امیرحسین سلیمانی گفت: تعدادی از شهروندان در شیراز با مراجعه به پلیس فتا استان فارس بیان کردند با وجود اینکه کارت عابر بانک آنها نزد خودشان بوده است، اما مبالغ زیادی به صورت غیرمجاز از حساب بانکی آنان برداشت شده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: پس از اخذ اظهارات مال باختگان این موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

او افزود: در تحقیقات اولیه افسران پلیس فتا مشخص شد همه قربانیان این پرونده بعد از مراجعه به یکی از پارکینگ‌های سطح شهر شیراز، حسابشان خالی و مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه مأموران در مرحله تحقیقات متوجه شدند کارگری که در مجموعه پارکینگ مشغول به کار بوده، اقدام به کپی کردن کارت‌های بانکی شهروندان می‌کرده است، گفت: با بررسی‌های تکمیلی در این خصوص، متهم که جوانی ۲۸ ساله بود مورد شناسایی قرار گرفته و به همراه تجهیزات اسکیمر دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات پلیسی تا کنون به کپی کردن تعداد زیادی از کارت‌های بانکی شهروندان و کلاهبرداری از ۳۰ نفر به ارزش ۱۰ میلیارد ریال با این روش اعتراف کرد.

او ادامه داد: شهروندان جهت پیشگیری از سرقت به صورت اسکیم، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه تغییر رمز دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداران است، توصیه کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار