مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: بیش از ۱۴۰ ملک مازاد در آموزش و پرورش سراسر استان شناسایی شده است که فرآیند مولدسازی آن‌ها در دست اقدام است.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرشید قاسمی در دیدار با علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش که در دفتر وزیر برگزار شد، با اشاره به اینکه هدف از این دیدار بررسی تامین منابع مالی پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش و استفاده بهینه از املاک مازاد است، گفت: برخی املاک آموزش و پرورش استان در مناطقی هستند که تقریباً دانش‌آموزی در آن‌جا وجود ندارد و یا از نظر مساحت زمین، قابل احداث مدرسه نیست. این درحالی است که در بخش دیگری در همان مناطق، نیاز مبرم به فضای آموزشی وجود دارد. 

او تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۴۰ ملک از این دست، در آموزش و پرورش سراسر استان فارس شناسایی شده است که فرایند مولدسازی آن‌ها در دست اقدام است و می‌توان با فروش آن‌ها در همان مناطق محروم از اماکن آموزشی، اقدام به احداث مدرسه و یا تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کرد.

قاسمی ادامه داد: در شهر شیراز که با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه هستیم، با همکاری شهرداری شیراز و انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک، تلاش می‌کنیم این املاک مازاد را به مراکز آموزشی - فرهنگی تبدیل کنیم تا نیازهای این کلان‌شهر در زمینه کمبود فضای آموزشی برطرف شود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت مشارکت‌های عمومی - خصوصی، خواستار استفاده از تجربیات موفق شهرداری شیراز و شورای شهر در زمینه تغییر کاربری و ارزش‌افزایی املاک مازاد آموزش و پرورش شد. 

حسنعلی محمدی افزود: شهرداری‌ها با توجه به اختیارات قانونی و دسترسی به ظرفیت‌های محلی، می‌توانند نقش موثری در بهره‌برداری از دارایی‌های مازاد آموزش و پرورش ایفا کنند.

در این دیدار علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مولدسازی دارایی‌ها، راهکاری کلیدی برای تأمین اعتبارات مورد نیاز و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.