بزرگترین مسیر پیاده‌روی و دوچرخه سواری کشور در شیراز در دست اجرا قرار دارد و فاز نخست آن شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار این کلانشهر شامگاه گذشته در هفدهمین بازدید مدیریت شهری از اجرای شیفت شب پروژه‌های بزرگ مقیاس، از پروژه مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری کوهسار مهدی (عج) بازدید کرد.

محمدحسن اسدی در حاشیه این بازدید اظهارداشت: علی‌رغم اینکه شهرداری شیراز به اجرای پروژه‌های بزرگ پل سازی، تقاطع سازی، مترو و …ورود کرده، اما پروژه مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری کوهسار مهدی (عج) با استقبال بالایی مواجه شده که اگر پیمانکاران و شهرداران مناطق ۶ و ۳ همت کنند به اهداف تعیین شده براساس برنامه زمانبندی خواهیم برسیم.

او ضمن تقدیر از پیمانکاران که به صورت مجزا در مقاطع مختلف این پروژه به صورت شبانه روزی در حال تلاش هستند، از ارائه گزارش فعالیت‌ها و طرح‌های عمرانی شورا و شهرداری این کلانشهر به مردم در هفته دولت خبر داد و در عین حال اعلام کرد که طی ماه‌های آینده نیز تعدادی پروژه عمرانی و زیرساختی تقدیم شهروندان خواهد شد.

محمود صفایی، مدیر ارشد این پروژه نیز در توضیحاتی بیان کرد: سه ماه پیش بازدید اولیه از این پروژه انجام و شهردار شیراز دستور کار‌هایی جهت تسریع در اجرای پروژه اعلام کردند و بدین ترتیب تصمیمات اجرایی در طراحی و تغییراتی در مسیر پیاده روی در کنار مسیر دوچرخه سواری اتخاذ و مسیر پیاده روی به مسیر دوچرخه سواری الحاق شد.

وی با اشاره به طراحی شش مقطع در این پروژه، خاطرنشان کرد: مسیر دوچرخه سواری از کوهسار مهدی (عج) به سمت منصورآباد شروع می‌شود و از منصور آباد به جوادیه، از جوادیه به بام شیراز، از بام شیراز به دریاچه، مقصد بعدی زیبا شهر و نهایتا به کوه نور در دروازه قرآن منتهی می‌شود.

صفایی طول این مسیر را نزدیک به ۲۴ کیلومتر اعلام کرد و گفت: این پروژه، بزرگترین پروژه مسیر دوچرخه سواری کشور محسوب می‌شود.

او همچنین یادآور شد: از جوادیه تا بام شیراز پیمانکار در حال کار است و پیشرفت فیزیکی نسبتا خوبی دارد. از بام شیراز تا زیبا شهر نیز ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی گزارش شده و دیگر مقاطع هم در مرحله طراحی و یا در مرحله تایید اجرا قرار دارند.

صفایی از شهردار و معاونت مالی و اقتصادی شهرداری شیراز بابت همکاری لازم مالی و مرتفع شدن مشکلات پیمانکاران از این بابت تقدیر و ابراز امیدواری کرد که هرچه سریعتر پیمانکاران و شهرداران مناطق در اجرای پروژه تسریع کنند تا طبق زمانبندی در ۳۱ شهریورماه این پروژه سه مقطع به بهره برداری برسد تا مردم از این پروژه ورزشی، تفریحی و گردشگری که در نوع خود در کشور بی نظیر است، استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار