سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از برگزاری ۳۶ کارگاه آموزشی در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

الهام سیمایی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای علاقه‌مندان به هنرهای سنتی و صنایع‌دستی در راستای رشد بیش از پیش در حوزه تولید، کارآفرینی و بازاریابی صنایع‌دستی است که در پایان گواهی آموزش رشته مورد نظر به افراد داده می‌شود.

وی بیان کرد: این دوره‌های آموزشی برای ۵۴۰ نفر از علاقه‌مندان به هنرهای سنتی و صنایع‌دستی در رشته‌های قلم‌زنی، رودوزی‌های سنتی، چرم، طراحی‌سنتی، منبت و مشبک چوب به صورت رایگان است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی ادامه داد: برای هر دوره آموزشی ۷۲ ساعت کارگاه آموزشی برگزار و علاقه‌مندانی که مایل به ادامه فعالیت در زمینه تولید هستند پس از گذراندن دوره‌ها می‌توانند برای دریافت کارت صنعتگری اقدام کنند.

سیمایی با بیان اینکه، این دوره‌های آموزشی با حضور استادکاران مجرب در حال برگزاری است، افزود: مراحل ثبت‌نام دوره‌های آموزشی ذکر شده در محل ادارات شهرستان‌های استان انجام می‌شود و تا پایان تابستان ادامه دارند.

وی به اهمیت آموزش در امر اشتغال‌زایی تاکید کرد و گفت: این دوره‌ها در شهرهای مختلف با هدف ارتقای کیفی محصولات صنایع‌دستی برای هنرجویان و علاقه‌مندان در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

سیمایی تاکید کرد: در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، آموزش یکی از مهمترین اهداف برای حفظ و نگهداری میراث‌فرهنگی و معنوی است که باید به صورت مداوم و با برنامه‌ریزی مناسب در هر دوره برگزار شود تا علاوه بر شناخت و معرفی این هنرهای به یادگار مانده بتوان از منسوخ شدن آنها جلوگیری و به نسل‌های آینده منتقل کرد.

۳۴۸ رشته صنایع دستی در کشور وجود دارد که ۱۱۰ رشته آن در استان مرکزی فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار