یک کارشناس مذهبی تأکید کرد که وقف کردن باید معرفی و فرهنگ‌سازی شود تا مثل وعده صادق، امید در جامعه افزایش پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس موسوی مطلق، کارشناس مذهبی و استاد حوزه درمورد اقدامات انجام شده در حوزه وقف  بیان کرد: اقدامات بسیار مهم و ارزشمندی صورت گرفته و بخشی از آن‌ها به ثمر نشسته است و بخش دیگری از آن‌ها در آینده‌ای نه چندان دور به نتیجه خواهد رسید. این مدلی که در اوقاف برای توسعه همه فضا‌ها به کار برده‌اند اگر برای سایر بخش‌های دیگر الگوبرداری شوند موجب پیشرفت می‌شود.

امیدوارم ساز و کاری طراحی شده که همه مردم از خدمات بسیار شگفت و شگرفی مطلع شوند؛ ساز و کاری که در سازمان اوقاف و امور خیریه برای مسئله وقف صورت می‌گیرد. 

این کارشناس مذهبی گفت: صعودی بودن امر وقف نشان دهنده این است که مردم به سازمان اوقاف و امور خیریه اعتماد دارند. به همین دلیل، چنانچه اطلاعات بیشتری داشته باشند ضریب این اعتماد و اطمینان بالاتر خواهد رفت که متأسفانه ضعف کلی در تمام ارکان نظام ما در بخش اطلاع‌رسانی و بیان اقدامات وجود دارد که تاکنون آن طور که باید، صورت نگرفته است. به همین دلیل، امروز واجب و تکلیف است که این کار انجام شود.

او ادامه داد:  امروز، اخلاص در این است که هر کسی در نظام اسلامی به هر کاری مشغول است به بیان آن بپردازد، چون تقویت نظام اسلامی است و به معنای این نیست که فقط یک شخص یا مجموعه‌ای تقویت پیدا می‌کنند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مطلق یادآور شد: رسانه و سازمان اوقاف و امور خیریه باید به صورت جدی وارد میدان شوند و اطلاع‌رسانی در زمینه وقف صورت بگیرد و اقدامات انجام شده رسانه‌ای شده تا موجب کمک و آرامش مردم شوند چراکه موضوع وقف، امیدی را در جامعه تزریق می‌کند.

این کارشناس مذهبی گفت: وقتی نمایشگاه‌ها و اخبار و اقدامات وقفی اطلاع‌رسانی می‌شوند یک انگیزه و امید را در میان افراد به وجود می‌آورند چراکه همه متوجه می‌شوند کار‌های خوبی در حال انجام است و امید به آینده و ساختن کشور را دو چندان می‌کند و در واقع، انسان احساس قدرت می‌کند.

او افزود: همان طور که ما قبل و بعد از وعده صادق، در زمینه موشکی حرفی برای گفتن داشته‌ایم و داریم و احساس غروری در میان جامعه به وجود آمد موضوع وقف هم به همین شکل است و وقتی مردم آثار این موضوع را متوجه شوند باانگیزه‌تر خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.