یک گزارشگر رادیو گفت: بازی‌های المپیک ویترینی برای فرهنگ، ورزش، هنر و سیاست یک کشور است.

مهرزاد عطاران، گوینده و گزارشگر رادیو درباره پیوند تاریخ، فرهنگ و هنر در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ به میزبانی فرانسه گفت: بازی‌های المپیک ویترینی برای فرهنگ، ورزش، هنر و سیاست یک کشور است. بازی‌های المپیک در تمام عرصه‌ها ویترینی برای ارائه تمام توانمندی‌های یک کشور است. معمولاً میزبان مسابقات سعی می‌کند تمام توان خود را به خرج دهد، تا میزبان خوبی باشد. به یاد دارم چینی‌ها در مسابقات آسیایی گفته بودند: هر لبخند یک شهروند چینی برایمان یک دلار می‌ارزد. ما می‌توانیم از لحاظ درآمد و گردشگری برای کشورمان موثر واقع شویم.

عطاران ادامه داد: این‌روز‌ها موضوع لباس ورزشکاران در المپیک هم مطرح است. هرچقدر ما قوی‌تر ظاهر شویم، قطعاً می‌توانیم فرهنگ، هنر و توانمندی‌های خودمان را به جهانیان نشان دهیم. معمولاً کشور‌های شرق آسیا نظیر چین، کره جنوبی و ژاپن در میزبانی مسابقات توانمندی‌های خاصی از خود بروز می‌دهند. با این حال، کشور فرانسه در این دوره از مسابقات نوآوری و خلاقیت خاصی از خود بروز داد؛ اینکه مراسم افتتاحیه روی آب برگزار شد و تا این حد توانمندی داشتند که ۱۵ هزار ورزشکار در مسابقات المپیک و پاراالمپیک حضور داشته باشند و کوچکترین نقصی هم در برگزاری مسابقات شاهد نبودیم. هرچند معمولاً در روز‌های ابتدایی افتتاحیه شاهد نواقصی هستیم، که به مرور برطرف می‌شود.  

این گزارشگر رادیو با ابراز امیدواری از اینکه ما هم ان‌شاء‌الله روزی بتوانیم از پس چنین کار مهمی بر بیاییم و حداقل مسابقات جام ملت‌های آسیا را به صورت تک رشته‌ای برگزار کنیم، افزود: در این صورت می‌توانیم نشان‌دهنده فرهنگ، هنر و توانمندی‌های خودمان در تمام عرصه‌ها باشیم. البته ما زیرساخت برگزاری مسابقات را نداریم. کشوری که می‌خواهد میزبان مسابقات باشد، باید از لحاظ رفت‌وآمد ورزشکاران، خبرنگاران، تماشاگران، خطوط ریلی، هتل‌ها و ... امکانات لازم را داشته باشد. ان‌شاء‌الله روزی برسد تا ما هم بتوانیم فرهنگ داشته خودمان را به جهانیان نشان دهیم.  

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار