نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: نرخ اجاره‌نشینی در تهران افزایشی بوده و در حال حاضر ۳۶ درصد خانوار‌ها مستاجر هستند.

داود بیگی نژاد نایب رئیس‌اول‌ اتحادیه‌ مشاوران‌املاک‌ تهران با بیان اینکه با توجه به اختیاراتی که وزارت راه و شهرسازی دارد می‌تواند وقتی تورم مسکن از تورم عمومی تفاوت پیدا می‌کند ورود پیدا کند گفت:  وزارت راه و شهرسازی بررسی های لازم در حوزه مسکن را انجام داده است و قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن و اجاره را ابلاغ کرده است.

وی افزود: با رصد جامعه مستأجران مشخص شد که ۳۶ درصد از خانوارها مستأجر هستند و از سوی دیگر درخواست مالکان برای اجاره مسکن متفاوت است و در برخی از مواقع با توجه به درخواست افزایش نرخ های اجاره نامتعارف مستأجران در آرامش نیستند.

بیگی نژاد اظهار کرد: هنوز مردم نمی‌توانند تعاملات خود را در بخش مسکن اجرایی کنند و حقیقت این است که توانایی افراد جامعه نسبت به سال های گذشته کاهش پیدا کرده است و ما حدود ۴۷ درصد در تهران افزایش اجاره بها داشته ایم و این افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ ما ۶۰ درصد است.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران  تاکید کرد: مالکانی که قانون  اجاره مسکن را اجرا نکنند تنبیهاتی برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی افزود  ما کسانی را می‌بینیم که برای اجاره بها در تنگنا قرار دارند و از مالکان تقاضا داریم که مستأجران را مجبور به پرداخت نرخ های بالای اجاره نکنند و تا جایی که امکان دارد  تخلفی صورت نگیرد و به مستأجران خود کمک کنند.

خبرنگار :محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار