عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تقویت نوسازی بافت‌های فرسوده و فرهنگ‌سازی مالکان برای اجرای این طرح از سوی دولت چهاردهم ضروری است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حال حاضر بازار مسکن نقش موثری در بهبود  اقتصاد و تولید کشور دارد و همین امر خود باعث می‌شود که دولت انگیزه بیشتری برای بهبود و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن و پاسخگویی به نیازهای مسکنی داشته باشد.

حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متقاضی در پروژه های نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که دولت چهاردهم باید حتما اقدامات لازم برای تکمیل و رسیدگی به این نیاز متقاضیان را در دستور کار خود قرار دهد تا بازار مسکن بتواند با آرامش بیشتری همراه شود.

همچنین دولت باید زمینه را برای ادامه دادن الحاق و تخصیص اراضی در دستور کار خود قرار دهد تا این بازار بتواند به سمت توسعه افقی شهرها و افزایش تولید مسکن هدایت شود بنابراین باید وزیر راه و شهرسازی  دولت چهاردهم در این بخش پای کار  باشد و انگیزه لازم برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن و همچنین تخصیص تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی توسط بانک‌ها را در دستور کار خود قرار دهد.

در همین زمینه شهباز حسن پور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر دولت باید برنامه ریزی لازم را برای تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن در دستور کار خود قرار دهد تا این بازار به سمت افزایش تولید مسکن هدایت شود گفت: در شرایط کنونی بازار مسکن نیازمند افزایش تولید است که باید تمامی بخش ها و همچنین وزیر  راه و شهرسازی که برای دولت چهاردهم انتخاب می شود به  این نکته توجه کند که حتما تمامی پروژه های نهضت ملی مسکن تکمیل شود.

وی افزود: نوسازی بافت های فرسوده و همچنین توجه به پرداخت تسهیلات ساخت مسکن از سوی دولت چهاردهم خود می تواند بازار مسکن را به سمت تولید هدایت کند از سوی دیگر اقداماتی از جمله تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن خود می‌تواند زمینه را برای افزایش تولید مسکن فراهم کند. بازار مسکن در حال حاضر نیازمند اقداماتی موثری مانند الحاق اراضی و تامین زمین است.

وی با اشاره به نوسازی بافت های فرسوده و اجرای آن و فرهنگ سازی در بین مالکان از سوی دولت چهاردهم  گفت: دولت باید طرح نهضت ملی مسکن و در قالب آن نوسازی بافت های فرسوده را در دستور کار خود قرار دهد تا بخشی از نیاز متقاضیان در این حوزه تامین شود.

وی یادآور شد: به طور قطع باید دولت چهاردهم به قانون جهش تولید مسکن پایبند باشد تا  آرامشی که در حال حاضر در بازار مسکن ایجاد شده است تقویت شود.

خبرنگار: محبوبه کباری 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار