نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: نرخ اجاره‌نشینی در تهران افزایشی بوده و در حال حاضر ۵۰ درصد خانوار‌ها مستاجر هستند.

داود بیگی نژاد نایب رئیس‌اول‌ اتحادیه‌ مشاوران‌املاک‌ تهران با بیان اینکه با توجه به اختیاراتی که وزارت راه و شهرسازی دارد می‌تواند وقتی تورم مسکن از تورم عمومی تفاوت پیدا می‌کند ورود پیدا کند گفت:  وزارت راه و شهرسازی بررسی های لازم در حوزه مسکن را انجام داده است و قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن و اجاره را ابلاغ کرده است.

وی افزود: با رصد جامعه مستأجران مشخص شد که ۵۰ درصد از خانوارها مستأجر هستند و از سوی دیگر درخواست مالکان برای اجاره مسکن متفاوت است و در برخی از مواقع با توجه به درخواست افزایش نرخ های اجاره نامتعارف مستأجران در آرامش نیستند.

بیگی نژاد اظهار کرد: هنوز مردم نمی‌توانند تعاملات خود را در بخش مسکن اجرایی کنند و حقیقت این است که توانایی افراد جامعه نسبت به سال های گذشته کاهش پیدا کرده است و ما حدود ۴۷ درصد در تهران افزایش اجاره بها داشته ایم و این افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ ما ۶۰ درصد است.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران  تاکید کرد: مالکانی که قانون  اجاره مسکن را اجرا نکنند تنبیهاتی برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی افزود  ما کسانی را می‌بینیم که برای اجاره بها در تنگنا قرار دارند و از مالکان تقاضا داریم که مستأجران را مجبور به پرداخت نرخ های بالای اجاره نکنند و تا جایی که امکان دارد  تخلفی صورت نگیرد و به مستأجران خود کمک کنند.

خبرنگار :محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۵ مرداد ۱۴۰۳
به نام الله. سلام .قاضی‌های دادگستری روز قیامت سیاه رو و شرمسار اند . چه حکم هایی که به ناحق قاضی های دادگاه صادر کردن . و روزقیامت باید پاسخگو باشند. روز قیامت آقای مرتضوی وزیر کار ایران را بازخواست میکنند. یک کارگر با 10تومان چطور زندگی کند.روز قیامت افرادی مثل خاله من را که مادرم را در خانه اش راه نمی‌دهد. از پا آویزان میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۵ مرداد ۱۴۰۳
خراب بش طهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۵ مرداد ۱۴۰۳
همه باید مستاجر باشن تا برن نزدیک محل کار خونه اجاره کنن تا ساعتها وقتشون تو رفت و آمد تلف نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۰۵ مرداد ۱۴۰۳
بفرمایید ۵۰ درصد خانه های تهران دست افرادی است که به آن نیاز نداشته و خانه را کردن سرمایه خود
بزرگترین نگاه و عملکرد اشتباه دولت های قبل و حال حاضر؛ ایجاد نگاه سرمایه ای به خانه است
راحل آن دریافت مالیات است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۴ مرداد ۱۴۰۳
ارزونه بزرگوار ارزونه. گرونش کنید تا بیشتر قدر زندگی توی این مملکت رو بدونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۳
چهل درصدشان در شهرستانها صاحب خانه هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۴ مرداد ۱۴۰۳
بیشترین مستاجران افغانی هستند کشور ما زمان روحانی مسکن زیاد بود از وفتی افغانی آمدند ایران اقتصادی ایران افتضاحه هست به خدا بیشتر مال افغانی هستند
آخرین اخبار