معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی گفت: ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است.

هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با بیان اینکه  مسکن دومین بخش پیشران  اقتصاد کشور است گفت:  بخش ساختمان یکی از لکوموتیو های اصلی در اقتصاد ایران محسوب می شود که حرکت در این بخش زمينه ساز رشد اقتصادی کشور خواهد شد.

وی افزود:  بخش مسکن علاوه بر آنکه  رشد اقتصادی  را فراهم می‌کند زمینه ساز  ایجاد اشتغال هم  شده و ما با افزایش توليد مسکن شاهد  ایجاد اشتغال در پهنه زمین خواهیم بود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن در تمام شهرها و روستاها در بخش تورم هم سهم بالایی دارد گفت: افزایش تولید و ساخت مسکن باعت کاهش تورم عمومی کشور  می شود بنابراین همزمان مسکن در سه شاخص رشد اقتصادی ،اشتغال و تورم نقش حائر اهمیتی دارد. 

عباسی بیان کرد: در حوزه صنعتی سازی  با استفاده از  ظرفیت های مرکز تحقیقات توانستیم قدم های بلندی را برداریم همچنین طبق برنامه هفتم باید در بحث تامین مالی  فناوری‌های نوین به رشد ۳۰ درصدی برسیم.

او بیان کرد: سازمان ملی زمین و مسکن در بحث تامین زمین تاکنون قدم های موثری برداشته و تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار هکتار زمین  با هزینه صفر در ساخت مسکن  از سوی سازمان ملی زمین و مسکن  تأمین شده است.

عباسی گفت: بانک ها هم باید به قانون جهش تولید مسکن  عمل کنند و تاکنون برخی از بانک ها به این قانون پایبند بوده و برخی به این قانون بی توجه بوده اند.

عباسی بیان کرد: همچنین  بانک مرکزی باید خط ریالی اعتباری برای صادرکنندگان  خدمات فنی  تخصیص دهد تا در کشورهای همسایه  بتوانیم از این فرصت  استفاده کنیم. 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در برنامه هفتم بر استفاده از فناوری ها تاکید شده گفت:در حوزه فناوری های صنعت ساختمان پیشرفت هایی داشته ایم که باید تامین مالی را پیگیری کنیم.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: مسکن ، بازار مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار