کارشناس مسکن گفت: طبق قانون جهش تولید مسکن باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود که اجرای آن توسط دولت چهاردهم تنها از طریق توسعه افقی و تخصیص زمین امکان پذیر می‌شود.

در حال حاضر بازار مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور به شمار می‌رود که عقب ماندگی در این بازار خود باعث وارد شدن ضربه‌های اقتصادی بسیار به مردم می‌شود بنابراین در کشور باید برای جبران عقب ماندگی‌های که در سال‌های گذشته در حوزه مسکن داشته ایم بتوانیم برنامه ریزی لازم را انجام دهیم.

براساس این گزارش تامین مسکن در کشور از طریق بخش خصوصی در طی دو سال گذشته تا به امروز توانسته است بخش زیادی از عقب ماندگی‌ها را جبران کند و از سوی دیگر با توجه به آنکه طبق قانون سالانه باید یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود بنابراین حضور موثر بخش خصوصی می‌تواند تا حد زیادی مشکلات موجود در این حوزه را برطرف کند.

در همین زمینه صادقی کارشناس حوزه مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه باید در کشور تمامی دستگاه‌ها همکاری لازم را انجام دهند تا بخشی از کمبود مسکن در از سال‌های گذشته باقی مانده است برطرف شود گفت: تمامی دولت‌ها باید به قانون جهش تولید مسکن پایبند باشند  و سالانه از طریق تخصیص زمین و همچنین تخصیص زمین به خود متقاضیان بتوانند بخشی از نیاز مسکنی کشور را تامین کنند.

وی ادامه داد: طبق قانون باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته  شود که این روند ساخت هم می‌تواند از طریق توسعه افقی شهر‌ها و ساخت مسکن با تراکم و طبقات پایین‌تر امکان پذیر می‌شود بنابراین توجه به این موضوع تا حدود زیادی از مشکلات در بخش مسکن را برطرف می‌کند.

کارشناس مسکن بیان کرد: طبق آخرین آمار‌های اعلام شده از سوی وزارت راه وشهرسازی تامین زمین برای شهر‌هایی که نیاز به زمین در آنها وجود دارد، پیگیری الحاق اراضی مسکونی در دستور کار، تصویب مکانیابی شهرک‌ها و توافق با نهاد‌ها و بخش خصوصی همواره اجرایی شده است.

صادقی با بیان اینکه یک‌هزار و ۶۳۲ پروژه آماده سازی به مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار در کشور آغاز شده که ظرفیت واحدپذیری این پروژه‌ها بیش از یک میلیون و ۵۶۵ هزار واحد مسکونی است گفت:  تامین زمین  برای متقاضیان یکی از مهم‌ترین گام‌های است که در این بخش می‌توان برداشت و اگر این سیاست توسط وزارت راه وشهرسازی ادامه یابد می‌توانیم امیدوار باشیم که قانون جهش تولید مسکن با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.

او گفت: ساخت تدریجی مسکن توسط خود متقاضیان یکی از اصلی‌ترین  برنامه و گام‌های است که می‌تواند بازار مسکن را به سمت رونق هدایت کند و این اقدام باید توسط دولت چهاردهم ادامه پیدا کند.

خبرنگار: محبوبه کباری

برچسب ها: مسکن ، ساخت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار