معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: نگاه خرده مالکی و سلیقه‌ای در ساخت مسکن وجود دارد که مانع بزرگی برای صنعتی‌سازی ساختمان است. 

محمدمهدی برادران امروز پنجشنبه هشتم شهریور در آیین گشایش بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با بیان اینکه باید صنعت ساختمان به سمت صنعتی شدن و استفاده از تکنولوژی های نوین حرکت کند گفت: موضوع صنعت ساختمان مهم است برای بهره وری بالاتر نیاز به افزایش راندمان در کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن داریم. 

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه نیازمند بهره وری در فضا و انرژی ساختمان سازی هستیم گفت: در سالیان گذشته شهرداری ها نتوانستند استانداردهای ساختمان را اجرایی کنند ما نسبت به برخی کشورها چالش های جدی داریم.

برادران با اشاره به اینکه امروز در فضا ها با طراحی های جدید شاهد کاهش استفاده از متریال هستیم گفت: در ساختمان سازی نیازمند استفاده از تجارب جهانی هستیم، توانمندی صادرات به کشورهای همسایه داریم که در سطح منطقه نیز اقداماتی صورت گرفته است. 

وی  با بیان اینکه درخواست داریم با پیمان های منطقه ای در قالب تهاتر بتوانیم در صادرات، محصولات نهایی را ارائه کنیم گفت:حمایت از صنایع تکمیلی در حوزه صنعت منجر به تولید در تیراژ بالا می شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور اتابک گفت: ایشان از پیشگامان صنعت ساختمان بود که طرح اجرایی اکباتان را برعهده داشت که طرح های ناتمام را به اتمام رساند باید از ظرفیت تجربه اتابک در صنعت ساختمان بهره ببریم ضمن اینکه ایشان اشراف به صنعت سیمان و فولاد نیز دارد. 

وی اظهار کرد: میثاق دولت پیگیری برنامه هفتم است که رشد اقتصادی هشت درصدی است که صنعت ساختمان باید به این سمت حرکت کند تا سایر صنایع نیز رونق پیدا کنند چراکه بیش از ۱۲۰ صنعت وابسته به ساختمان هستند که با رونق ساختمان سازی این صنایع نیز مورد بهره وری قرار می گیرند.  

برادران با اشاره به شهرسازی در شهرهای جدید گفت: باید در این صنعت به بخش خصوصی و نگاه تعاونی توجه شود اگر به رشد بالا در صنعت ساختمان دست پیدا کنیم شاهد اشتغالزایی خواهیم بود. 

وی  با بیان اینکه آسیب های زیادی در صنعت ساختمان داریم که با زلزله دچار چالش می شویم، نباید مورد غفلت واقع شویم و طرح های بزرگ را دنبال کنیم گفت: ساخت یک میلیون مسکن در سال در دستور کار است که باید به تجهیزات ساختمان و لوازم داخلی نیز با راندمان بالا ‌‌مصرف پایین توجه شود، اکنون ۷۰۰ هزار کولر را با مصرف پایین دنبال کردیم همچنین بیش از ۲۰ میلیون بخاری داریم که به سمت کم مصرف باید حرکت کرد.

برچسب ها: مسکن ، ساختمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار