دهقانی‌زاده گفت: امیدواریم بازسازی و نوسازی واحد‌های تولیدی و احیای واحد‌های راکد صنعتی همچنان در دستور کار تیم مدیریتی استان یزد و دولت جدید قرار گیرد.

مجید دهقانی‌زاده دبیر ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان گفت: سرمایه و تشکیلات بلااستفاده و فاقد اثر زیادی در استان وجود دارد که نیازمند طراحی مناسب برای بازگشت به چرخه تولید هستندکه می‌توان از مواهب آن برای توسعه استان یزد بهره‌مند شد.

وی، احیای واحد‌های راکد را از مباحث اساسی برنامه تحقق شعار سال عنوان کرد و اظهار داشت: علاوه بر این مهم به فعلیت رساندن واحد‌های زیر ظرفیت از دیگر دستورکار‌های اساسی استان است که در حال برنامه‌ریزی و عملیاتی کردن آن هستیم.

دهقانی‌زاده با تاکید بر اینکه همه می‌دانیم احیای واحدهاتی راکد به ارتقای بهره‌وری در استان کمک می‌کند، بیان داشت: احیای واحد‌های راکد صنعتی به جد مورد تاکید رییس جمهور شهید بوده است، لذا بهره‌وری از این مسیر می‌گذرد و امید می‌ورد همچنان بازسازی و نوسازی واحد‌های تولیدی و احیای واحد‌های راکد صنعتی در دستور کار تیم مدیریتی استان و دولت جدید نیز قرار گیرد.

دبیرستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد بابیان اینکه دولت منابع خوبی را برای تحقق این امر دیده است، اظهار داشت: منابع احتمالی در برنامه تحقق شعار سال، منابع در تبصره ۲ قانون بودجه امسال که همان تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ بوده و همچنین مبلغ ۴۸ میلیارد تومان در ردیف کمک‌های فنی و اعتباری در اعتبارات عمرانی استان‌ها از جمله این منابع است که از سوی دولت برای احیای واحد‌های راکد دیده شده است.

دهقانی‌زاده از موفقیت استان در راه‌اندازی واحد‌های نیمه‌تمام بزرگ صنعتی سخن گفت و اظهار داشت: طی سه سال گذشته تعداد ۹۵ واحد راکد با حجم سرمایه‌گذاری ۴۰۰۰ میلیارد تومان در استان در داخل و خارج از شهرک‌های صنعتی داشته‌ایم که این در نوع خود بی سابقه بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین احیای حداقل ۳۵ واحد راکد صنعتی از ۲۶۴ واحد راکد موجود با حجم سرمایه‌گذاری تقریبی ۱۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر در دستور کار استان برای سال‌جاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.