رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و تره‌بار یزد با رد این ادعا که نرخ میوه در یزد گران و کیفیت آن هم پایین است، گفت: بهتر است اول بررسی کنند و سپس اظهار نظر نمایند، نرخ میوه در یزد، گران‌تر از سایر نقاط کشور نیست.

محمد حسین غلامی با بیان اینکه قیمت میوه یزد از کشور گرانتر نیست و نباید بدون سند حرف زد، ادامه داد: نرخ میوه در میادین میوه و تره بار ثابت و مشخص است اما اگر برخی مغازه داران گران می فروشند باید بازرسان صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف پیگیری و برخورد کنند.

به گفته وی نرخ هندوانه در میادین یزد به قرار هر کیلوگرم ۴۰ هزار تا ۸۰ هزار ریال ، خربزه از ۱۰۰ تا ۱۸۰ هزار ریال ، گوجه از ۸۰ تا ۱۳۰ هزار ریال، سیب زمینی از ۸۰ تا ۱۳۰ هزار ریال است که تفاوت قیمت بستگی به نوع و درجه آن دارد و این نرخ از استان های همجوار مثل اصفهان و فارس کمتر است.

وی اظهار داشت: یزد، کویری است و میوه هایی که وارد این استان می‌شود شامل کرایه های گزاف می‌گردد اما باز هم نرخ آن از استان‌های مثل شیراز و اصفهان که خودشان تولید کننده هستند ارزان‌تر است.

وی افزود: باید حساب شده حرف بزنیم، پیشتر حرف های دیگری هم در مورد وضعیت میوه و تره بار یزد بر زبان برخی جاری شده بود که همه کذب است.

اخیرا یکی از اعضای شورای شهر یزد از نرخ و کیفیت میوه در یزد گله گذاری کرده و از رییس سازمان مشاغل خواسته بود ضمن شناسایی نقاط کور و بستن درگاه‌های نفوذ برای آن عده‌ای که راضی به وضع موجود هستند زمینه‌ای را به وجود آورد که موجب رضایتمندی مردم و افزایش کیفیت و کاهش قیمت به ویژه کاهش قیمت میوه در سطح شهر شود.

وی افزود: مردم از وضعیت کیفیت و قیمت میوه در سطح شهر ناراضی هستند و بارها این موضوع توسط اعضا شورا مطرح گردیده ولی به رغم تلاش‌هایی که توسط مدیران سایر دستگاه‌ها صورت گرفته ولی موقتی و کوتاه مدت جواب داده و دوباره به سرنوشت قبلی خود یعنی به همان دوره گرانی و کیفیت پایین دچار شده است؛ لذا مقرر شد در ادامه نظارت‌های میدانی کمیسیون برای بررسی بیشتر موضوع هفته آینده جلسه کمیسیون در محل سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی برگزار گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.