رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: در دولت سیزدهم، ۹۵ واحد راکد با حجم سرمایه گذاری ۴ هزار میلیارد تومان در داخل و خارج از شهرک‌های صنعتی استان احیا شده است.

صادقیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد  در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد گفت: ۹۵ واحد راکد با حجم سرمایه گذاری ۴ هزار میلیارد تومان در داخل و خارج از شهرک‌های صنعتی استان یزد احیا شده است که در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۴ واحد، سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۶ واحد و سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۵ واحد احیا شده اند.

وی افزود: در مجموع با احیای این واحد‌ها بیش از ۱۴۰۰ نفر بازگشت به کار داشته ایم. مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان یزد، با اشاره به پیگیری تکمیل و راه اندازی واحد‌های نیمه تمام بزرگ صنعتی، یادآورشد: تعداد۱۱۰۰ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد به بالا در سال ۱۴۰۰ و تعداد ۹۵۰ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد به بالا در سال ۱۴۰۱ وسایر طرح‌ها به تعداد ۸۹۰ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد به بالا در سال ۱۴۰۲ و تعداد ۸۷۵ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد به بالا در سال ۱۴۰۳ از جمله این طرح‌ها است.

 صادقیان ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۰۰ فقره پروانه بهره برداری در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۶۲ فقره پروانه بهره برداری و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۷۸ فقره بهره برداری در استان یزد صادر شده است. استاندار در این نشست با اشاره به اینکه باید در مسئله نظام تامین مالی واحد‌های تولیدی تحول ایجاد شود و منابع مالی غیر از نظام بانکی تامین شود، افزود: این موضوع هدفگذاری شود و چالش‌های آن مورد بررسی قرار گیرد.

 فاطمی افزود: باید ترکیبی از سرمایه گذاری و بهره وری در قالب نوسازی و بازسازی در حوزه واحد‌های صنعتی و تولیدی رخ دهد.

 وی با اشاره به محدویت‌های استان در زمینه‌های زیرساخت، منابع مالی و نیروی انسانی گفت: راهبرد توسعه صنعتی استان در شرایط کنونی تدوین شود.

گزارشی از روند احیای واحد‌های راکد صنعتی و سیاست‌های حمایتی حوزه تسهیلات در بخش‌های ارزی و تسهیلات از دیگر موضوعات نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار