رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، از خدمت رسانی بیش از ۵۰ نیرو از حوزه بهداشت و درمان یزد در ایام اربعین امسال خبر داد.

سید مهدی هاشمی باجگانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در نشست کمیته بهداشت و درمان اربعین ضمن قدردانی از همکاری بین بخشی برپایی اربعین حسینی گفت: این مراسم که همه ساله باحضور حدود ۴۰ میلیون زائر انجام می‌شود علاوه بر ابعاد عبادی، دارای ابعاد سیاسی و اجتماعی در سطح جهانی است.

نماینده شرکت آب و فاضلاب استان یزد نیز در این نشست از آمادگی ارسال موارد مورد نیاز جهت تامین آب آشامیدنی سالم و ارتقای سلامت زائرین خبر داد و گفت: این شرکت آمادگی اعزام تیم‌های عملیاتی جهت رفع اتفاقات آبرسانی، ارسال تانکر‌های سیار، ارسال محلول گندزدا با قابلیت نگهداری ۲۰ روزه، پمپ‌های تزریق کلر و آب ژاول، تجهیزات اسکان اضطراری و دستگاه تولید محلول گندزدا در محل را دارد.

نماینده سازمان انتقال خون استان نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر شبکه خون رسانی در کشور فعال است از آمادگی این سازمان جهت ارسال خون و فرآورده‌های خونی در صورت نیاز خبر داد و گفت: در موارد خاص هم می‌توان با هماهنگی اورژانس هوایی و یا از طریق آمبولانس، خون و فرآورده مورد نیاز را به محل مورد نظر ارسال کرد.

وی همچنین از برپایی پویش "نذرخون" در سراسر کشور از ابتدا تا پایان محرم خبر داد و خاطر نشان کرد: ذخیره خون در سال گذشته هشت روز بود و امسال به ۱۲ روز افزایش یافته است.

نماینده سازمان حج و زیارت هم در این نشست از ثبت نام ۶ هزار و ۸۰۰ زائر اربعین تاکنون در سطح استان خبر داد.

رییس بسیج جامعه پزشکی استان نیز گفت: امسال ۳۴ نفر از حوزه درمان و ۲۵ نفر هم به عنوان پشتیبان در موکب علی بن موسی الرضا (ع) متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، به زائرین اربعین، خدمات بهداشتی، درمانی و اسکان ارائه می‌کنند.

مسعود شریفی معاون فنی مرکز بهداشت استان در دومین نشست کمیته بهداشت و درمان اربعین گفت: بیماریابی، مراقبت از بیماران، استقرار در پایگاه مراقبت مرزی واقع در فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد از جمله اقداماتی است که در ایام اربعین جهت پیشگیری و کنترل بیماری‌های احتمالی صورت می‌گیرد.

وی افزود: ارائه بسته‌های آموزش بهداشت، آموزش حضوری و ساماندهی اتباع جهت نظارت‌های بهداشتی از دیگر اقداماتی است که در صورت نیاز، توسط کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار