رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تمام تلاش خود را در زمینه پیشگیری و درمان بیماران دیابتی به کار گرفته است.

محمد افخمی رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد گفت: طبق آخرین بررسی‌های صورت گرفته، در حال حاضر درمان قطعی جهت بیماران دیابتی در منابع معتبر علمی ذکر نشده است.

وی افزود: آنچه که تحت عنوان ساخت داروی درمان دیابت در یکی از پژوهشکده‌های کشور و همچنین روش‌های جدید درمان بیماران دیابتی مانند پیوند سلول‌های بتا و ساخت انسولین از سلول‌های بنیادین در فضا‌های مجازی منتشر شده، مستند نیست و هیچکدام از این روش‌ها تاکنون به نتیجه نرسیده است.

افخمی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بالتبع دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، از پروتکل‌های درمانی با منابع علمی معتبر جهت درمان دیابت بیماران استفاده خواهد کرد و تمام تلاش خود را در زمینه پیشگیری و درمان بیماران دیابتی با توجه به آخرین روش‌ها و دستاورد‌های علمی تایید شده دنیا تحت نظر متخصصان و اعضای هیئت علمی دانشگاه جهت بیماران دیابتی به کار گرفته است.

وی بیان کرد: مرکز تحقیقاتی-درمانی دیابت یزد با ارائه خدمات تخصصی به بیماران دیابتی، نقش موثری در کنترل و پیشگیری از عوارض این بیماری در استان ایفا می‌کند.

افخمی گفت: درحال حاضر تعداد ۳۸ متخصص و ۱۸ نفر فوق تخصص در این مرکز به بیماران و مراجعه کنندگان خدمات ارائه می‌کنند. متوسط ویزیت روزانه در هر شیفت بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر و تعداد پرونده برای بیماران دیابت ۶۵ هزار که از ا ین تعداد ۳۵ هزار پرونده فعال می‌باشد.

وی آموزش چهره به چهره بیماران در خصوص خود مراقبتی، نحوه استفاده از دارو و سبک زندگی سالم، تشکیل کلاس‌های آموزشی گروهی جهت بیماران دیابتی به صورت هفتگی در زمینه‌های مختلف، تشکیل کلینیک پیگیری جهت ثبت اطلاعات بالینی بیمار و پیگیری جهت مراجعه در زمان مقرر از جمله اقدامات متعدد این مرکز جهت پیشگیری و کنترل عوارض دیابت عنوان کرد و گفت: تمامی خدمات انجام شده در این مرکز با تعرفه دولتی به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.