مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۱۰ درصدی حمل کالا و بار در این استان خبر داد.

کلیم‌الله وثوقی با بیان اینکه در چهار ماه پارسال در مجموع یک میلیون و ۳۸۰ هزار تن کالا و بار در استان اردبیل جابجا شد، گفت: امسال یک میلیون و ۵۲۳ هزار تن کالا و بار در استان جابجا شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه هر سال بیش از چهار میلیون تن کالا و بار از نقاط مختلف استان اردبیل به سایر نقاط حمل می‌شود، افزود: بیشترین میزان کالا در چهار ماه امسال به ترتیب در شهرستان‌های اردبیل، نمین، پارس‌آباد، بیله‌سوار، خلخال، مشگین‌شهر، گرمی و اصلاندور جابجا شده است.
او اظهار کرد: در این مدت ۶۴۶ هزار تن کالا در، ۴۳۴ هزار تن کالا در نمین، ۱۵۱ هزار تن کالا در پارس‌آباد، ۹۹ هزار تن کالا در بیله‌سوار، ۶۳ هزار تن کالا در خلخال، ۵۳ هزار تن کالا در مشگین‌شهر، ۴۰ هزار تن کالا در گرمی و بیش از ۳۷ هزار تن کالا هم در اصلاندوز مغان جابجا شده است.
دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل همچنین عمده کالا‌های جابجا شده در این مدت را سیمان کیسه‌ای و فله‌ای، مصالح ساختمانی، شمش آهن، آب معدنی، انواع بنزین، گندم، سیب زمینی، سیر، ام دی اف و گازوئیل ذکر کرد.
وثوقی با اشاره به افزایش ۵۶ درصدی جابجایی کالا و بار در مشگین‌شهر بیان کرد: در چهار ماه پارسال در مجموع ۳۴ هزار تن کالا در این شهرستان جابجا شده بود که امسال این رقم با افزایش بیش از ۵۵ درصدی به ۵۳ هزار و تن کالا و بار رسیده است.
او با بیان اینکه در چهار ماه پارسال ۹۹ هزار برگ بارنامه در استان صادر شد، گفت: در مدت مشابه امسال ۱۰۲ هزار و ۹۶۹ برگ بارنامه در استان صادر شده که بیش از چهار درصد افزایش داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: امسال صدور برگ بارنامه در شهرستان بیله سوار ۹ درصد و در شهرستان مشگین‌شهر بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.
وثوقی حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم را از اولویت‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان دانست و افزود: در حال حاضر وضعیت حمل و نقل کالا و بار در استان اردبیل کاملا عادی و روان است.
او با بیان اینکه در قالب کمیسیون ماده ۱۲ نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود، از مردم، رانندگان و صاحبان کالا خواست هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.