رئیس هیأت بازی‌های بومی، محلی استان اردبیل گفت: خانه‌های ورزش روستایی یک پایگاه امن تابستانی برای نوجوانان و جوانان است.

علی تقی‌زاده خانه‌های ورزش روستایی را یک پایگاه امن تابستانی برای نوجوانان و جوانان عنوان کرد و گفت: برای داشتن یک جامعه و همچنین نوجوانان و جوانان سالم و تندرست و به طبع برای رقم زدن یک جامعه شاداب و با نشاط نیاز است که به ورزش توجه ویژه‌ای شود.
رئیس هیأت بازی‌های بومی، محلی استان اردبیل افزود: یکی از اقدامات مهم دولت و همچنین وزارت ورزش و جوانان برای جامعه روستایی ایجاد خانه‌های ورزشی در روستا‌ها است که از این خانه ورزشی می‌توانیم به عنوان یک پایگاه امن تابستانی یاد کنیم.
به گفته او، با توسعه این خانه‌های ورزشی و توسعه آن به لحاظ وسایل ورزشی در رشته‌های مختلف، می‌توانیم علاوه بر اینکه یک جامعه روستایی شاداب و با نشاط داشته باشیم، از استعداد‌های نوجوانان و جوانان روستا در بدنه ورزش استان و به طبع ورزش کشور استفاده کنیم.
تقی‌زاده با اشاره به اینکه کنترل آسیب‌های اجتماعی و همچنین دور نگه داشتن جوانان از مواد مخدر و تزریق سلامتی و تندرستی در جامعه نیاز است تا مسئولان نگاه صد درصدی را به ورزش داشته باشند، افزود: در فصل تابستان حضور نوجوانان و جوانان در محل خانه‌های ورزش روستایی برای انجام فعالیت‌های ورزشی چشمگیر است و استقبال خوبی هم از این خانه‌های ورزشی می‌شود که نیاز به توسعه و تجهیز این خانه‌های ورزشی با امکانات بیشتر لوازم ورزشی خواسته‌های این نوجوانان و جوانان را برآورده بسازیم.
او تصریح کرد: حدود ۴۰ روستا در سطح استان اردبیل از نعمت سالن ورزشی چند منظوره و ۱۰ روستای از زمین مینی فوتبال و در تمامی روستا‌های سطح استان فضای ورزشی روباز و ۱۲۰ خانه ورزشی وجود دارد.
رئیس هیأت بازی‌های بومی، محلی استان اردبیل بیان کرد: خانه‌های ورزش روستایی استان اردبیل در فصل تابستان با توجه به اینکه تنها مکان تفریحی، ورزشی جوانان و نوجوانان روستا‌ها همین خانه‌های ورزشی است، با استقبال خوبی مواجه هست و هر روز شاهد برگزاری فعالیت‌های ورزشی در رشته‌های فوتبال دستی، پینگ‌پنگ، شطرنج، دارت و در کنار آن برگزاری مسابقات فوتبال و والیبال در فضا‌های ورزشی روباز و همچنین سالن‌های ورزشی هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.