مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس پیش بینی هواشناسی دمای هوا به ویژه در نقاط شمالی این استان در هفته جاری افزایش می‌یابد.

مجید کوهی گفت: بر پایه آخرین خروجی مدل‌های عددی پیش‌بینی وضع هوا، امروز (یکشنبه ۳۱ تیر) شاهد جوی به نسبت ناپایدار با آسمانی بیشتر نیمه ابری در پاره‌ای اوقات همراه با رخداد مه، وزش تندباد‌های موقتی و در برخی نقاط رگبار باران و آذرخش خواهیم بود.
مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: دمای هوا نسبت به دیروز کاهش نسبی خواهد داشت ولی از امشب ضمن کاهش ابرناکی ناپایداری‌ها از استان خارج می‌شود و از فردا (دوشنبه یکم مرداد) دمای هوا چند درجه‌ای افزایش خواهد یافت و در روز‌های میانی هفته هم جوی به نسبت پایدار و به طور کامل تابستانی استان اردبیل را فرا خواهد گرفت.
به گفته او، در شهرستان‌های شمالی اردبیل به ویژه کوثر، در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه (دوم و سوم مرداد) دمای هوا به ۳۶ تا ۳۹ درجه سانتی‌گراد برسد و از این همین رو توصیه می‌شود که گروه‌های حساس و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای تمهید‌های لازم را برای جلوگیری از گرمازدگی رعایت کنند.
کوهی افزود: همچنین پیش‌بینی می‌شود که در این بازه زمانی در شهرستان‌‍‌های مرکزی و خلخال دمای هوا به ۲۸ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد برسد و از این رو صرفه‌جویی در مصرف آب و حامل‌های انرژی به ویژه برق مورد تاکید است.
مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: با توجه به شرایط فصلی و محلی در برخی نقاط کوهپایه‌ای استان اردبیل رخداد‌هایی مانند رگبار‌های پراکنده دور از انتظار نیست و از بعد از ظهر روز چهارشنبه با تقویت جریان‌های شمالی که با رطوبت خزری همراه خواهد شد، ضمن کاهش دمای هوا و افزایش ابرناکی، رگبار باران در آن نقاط انتظار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.