مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: طرح تفکیک آب آشامیدنی و بهداشتی شهر‌های شمالی این استان در مرحله تکمیل مطالعات و اجرا قرار دارد.

علی حیدری گفت: در کنار تفکیک آب شهر‌های شمالی استان تلاش شده تا منابع مورد نیاز از محل اعتبارات تنش آبی برای اجرای طرح‌های آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های استان تخصیص یابد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل عمده مشکل بخش آب در شمال استان را بحث لاینینگ کانال اصلی مغان اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه آب شهر‌های شمالی استان از طریق کانال مغان تامین می‌شود، ضروری است تا عملیات لاینینگ به عنوان یک اولویت اصلی مورد توجه و دقت نظر قرار بگیرد.
به گفته او، در شمال استان اردبیل ۲.۲ دهم میلیارد متر مکعب آب سطحی وجود دارد که عمده این آب‌ها از طریق رود ارس و شبکه خدا آفرین و آب‌های جاری منطقه تامین می‌شود.
حیدری ادامه داد: با همکاری جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای برنامه مدون برای کشت و زرع مغان تدوین شده تا با توسعه کشت پاییزه و کاهش کشت بهاره آب مورد نیاز تامین شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین از ساماندهی قرارداد‌های بلاتکلیف در پایاب سد خدا آفرین خبر داد و گفت: در سه سال اخیر ۱۱۰ قرارداد بلاتکلیف ساماندهی و پنج هزار و ۱۰۰ فقره صورت مجالس ابلاغ شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.