رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی استان اردبیل گفت: تاکنون ۲ هزار و ۲۷۸ نفر در سامانه سماح برای زیارت اربعین حسینی ثبت‌نام کردند.

اسفندیار هوشیار اظهار کرد: مراسم اربعین حسینی و اعزام زائران از روز‌های آینده آغاز خواهد شد و امیدواریم با انجام مراحل ثبت‌نام و صدور گذرنامه زیارتی یا معمولی امکان زیارت علاقه‌مندان به عتبات عالیات فراهم آید.

او تصریح کرد: سال گذشته ۱۵ هزار نفر از استان اردبیل در قالب زائران اربعین حسینی به عراق سفر کرده بودند که در مدت زمان ۲۰ محرم تا آخر سفر این مراحل به انجام رسیده بود.

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی استان اردبیل از آمادگی کامل برای صدور گذرنامه و تمهیدات لازم برای انجام این سفر خبر داد و گفت: کمیته اسکان و تغذیه با همراهی موکب‌های عزاداری در سطح استان تلاش می‌کنند تا بهترین شرایط را برای زائران استان اردبیل فراهم کنند تا در داخل کشور و آن سوی مرز مشکلی از بابت تأمین غذا و اسکان نداشته باشند.

هوشیار افزود: پیش‌بینی می‌کنیم از اول سفر فعالیت موکب‌ها آغاز شود که ۱۶ موکب استان نیز فعالیت خود را از اوایل ماه صفر آغاز می‌کنند تا در مسیر حضور زائران در داخل کشور و کشور عراق بتوانند خدماتی را ارائه کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اعضای موکب‌ها نیز باید در این سامانه ثبت‌نام کرده و مدارک خود را بارگذاری کنند که در صورت نیاز می‌توانند از تسهیلات ویژه نیز استفاده کنند.

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی استان اردبیل بهترین مرز برای گذر زائران اردبیل را مرز تمرچین اعلام کرد و ادامه داد: پیشنهاد ما این است که زائران استان از این مرز تردد کنند چرا که شرایط سهل و راحتی در این مرز برای تردد فراهم آمده و در کوتاه‌ترین زمان می‌توان به عتبات عالیات رسید.

هوشیار اضافه کرد: اهالی استان به ویژه خیران می‌‎توانند کمک‌های خود را به صورت نقدی و جنسی به موکب‌های عزاداری تقدیم کنند تا در ارائه خدمات به زائران مشکلات و دغدغه‌هایی نداشته باشیم.

او بیان کرد: زائران نباید دریافت گذرنامه و انجام سفر خود را به روز‌های پایانی ماه صفر موکول کنند بلکه بهتر است انجام سفر‌ها را از اواخر ماه محرم شروع کرده و به موقع سفر چند روزه زیارتی خود را به عتبات عالیات در ایام اربعین انجام دهند.

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی استان اردبیل گفت: امکانات مناسبی را نیز در آن سوی مرز برای زائران فراهم کردیم تا بتوانند این سفر معنوی خود را با خیال راحت انجام داده و در موعد مقرر به کشور بازگردند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.