مشاور وزیر و مدیرکل دفتر محیط زیست توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید سالانه حدود ۲ میلیون تن پسماند باغات میوه‌های گرمسیری در سیستان و بلوچستان منبع خوبی برای تامین خوراک دام و طیور است .

ابوالفضل رئوفی در بازدید از موزستان‌های شهرستان زرآباد سیستان و بلوچستان بر استفاده از پسماند و زیست توده پس از برداشت گیاهان گرمسیری برای تامین خوراک دام تاکید کرد و افزود: مدیریت پسماند‌ها یکی از الزامات توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست است.

وی ادامه داد: مدیریت پسماند‌ها بر پایه اصول کاهش ضایعات، استفاده دوباره از ضایعات، بازیافت و احیای انرژی‌های مصرف شده استوار بوده و با توجه به خشکسالی‌های سال‌های اخیر و کمبود علوفه، اهمیت موضوع تامین خوراک دام‌ها از محل پسماند‌ها و زیست توده‌های پس از برداشت محصول اصلی کاملا روشن است.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اینکه به طور متوسط هزینه تغذیه دام و طیور، بخش اعظمی از هزینه‌های پرورش را به خود اختصاص می‌دهد، برنامه ریزی‌های ویژه‌ای در این رابطه صورت گرفته که علاوه بر حدود یک میلیون تن پسماند باغات خرمای استان سیستان و بلوچستان و بیش از ۲.۵ میلیون تن پسماند سرشاخه‌های مزارع نیشکر استان خوزستان، فرآوری و استفاده از پسماند‌های باغات موز نیز مورد توجه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار