قاسمی گفت: یکی از برنامه‌ها و حتی اولویت‌دار‌ترین برنامه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی باید مسکن و ادامه نهضت ملی مسکن باشد.

حبیب قاسمی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقداماتی که دولت چهاردهم باید در حوزه مسکن انجام دهد، گفت: یکی از برنامه‌ها و حتی اولویت‌دار‌ترین برنامه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی باید مسکن و ادامه نهضت ملی مسکن باشد و در این خصوص باید به مجلس تضمین دهد که طرح و برنامه‌ها را ادامه دهد  تا مجلس به وی رای اعتماد دهد.

وی بیان کرد: ما در بین مردم هستیم و در ملاقات‌های مردمی و مراجعات به دفاتر نمایندگان بیش از ۴۰ درصد مراجعات برای مشکل مسکن است. 

نماینده مردم دهاقان و شهرضا در مجلس با تاکید بر اینکه عمده مردم به‌خصوص قشر‌های ضعیف بدون سرپناه و اجاره‌نشین هستند، اظهار کرد: در تامین ودیعه مسکن باید به اجاره‌نشینان کمک شود و نظارت بر نوع رشد اجاره‌بها باید جزو برنامه‌های دولت چهاردهم باشد.

قاسمی گفت: براساس قانون جهش تولید مسکن باید سالانه یک میلیون مسکن ساخته شود که متاسفانه به‌دلیل کوتاهی و به‌واسطه اینکه چندین دستگاه متولی مسئله مسکن در کشور هستند تاکنون نتوانسته‌ایم به موفقیت در حوزه مسکن‌سازی دست پیدا کنیم، اما در این چند سال ثبت‌نام برای ۲.۶ دهم میلیون مسکن انجام شده که نزدیک به ۵۹۰ هزار مسکن به مردم تحویل داده شده است.

وی افزود: وقتی به ریشه مشکل مسکن نگاه می‌شود متوجه می‌شویم که منهای بانک مسکن سایر بانک‌ها به تکالیف خود در حوزه اعطای تسهیلات ساخت مسکن عمل نکرده‌اند و یا اگر هم تسهیلاتی پرداخت کرده‌اند در حد ۲ درصد و ۳ درصد بوده است و بانک‌های خصوصی هم هیچ کمکی به نهضت ملی مسکن نکرده‌اند که در دولت چهاردهم برای ملزم کردن بانک‌ها به اعطای تسهیلات مسکن باید برنامه‌ای جدی تدارک دیده شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: وزیری که در دولت چهاردهم روی کار می‌آید باید مسکن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد و تکلیف ۲.۶ دهم میلیون مردمی که برای نهضت ملی مسکن تشکیل پرونده داده‌اند را روشن کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار